Provozní zisk se snížil o pětinu na 2,2 miliardy eur. Prodej aut stoupl o 1,5 procenta na 647.500 vozů, hlavně díky společnému podniku v Číně. Příjmy vzrostly o 2,9 procenta na 25,7 miliardy eur.
Automobilka ve čtvrtletí utratila 1,4 miliardy eur za výzkum a vývoj a investovala 1,2 miliardy eur do modernizace výroby a přípravy výroby nových modelů. Firmě však stouply i výrobní náklady kvůli vyššímu podílu výroby elektrických aut a zdražení surovin.
Automobilový průmysl nyní čelí dvojí výzvě - vydělat na prodeji konvenčních aut a zároveň nalít miliardy do nových technologií, jako jsou elektrická a autonomní auta a nové služby, které nutně nezahrnují vlastnictví automobilu, jako jsou sdílení aut a alternativní taxislužba. Současně musí bojovat s negativními dopady americko-čínské obchodní války a poklesem prodeje aut v Číně, která je největším automobilovým trhem světa, uvedla agentura AP.
BMW potvrdila dosavadní výhled na celý letošní rok, ve kterém počítá s výrazným poklesem zisku před zdaněním a mírným růstem dodávek aut.