Výnosy ve fixní síti vzrostly o 2,6 procenta na 5,45 miliardy korun, mobilní výnosy pak stouply o jedno procento na 9,95 miliardy korun. Výnosy slovenské dceřiné společnosti posílily o čtyři procenta na 3,76 miliardy Kč.
\"Po dlouhodobém růstu mobilních služeb se nám podařilo obrátit trend i ve fixních službách a dosáhnout růstu zákazníků vysokorychlostního internetu, což pomohlo zvýšit výnosy v celém fixním segmentu. Významným způsobem k růstu nadále pomáhá náš unikátní filmový a sportovní obsah v O2 TV. Z té se stala jediná služba v Česku, která nabízí tak širokou a pestrou nabídku exkluzivního vysílání,\" uvedl předseda představenstva a generální ředitel O2 Jindřich Fremuth.
Díky nabídce balíčků O2 Spolu a tarifních řad O2 Free a O2 Data dosáhl celkový počet mobilních registrovaných zákazníků na konci června celkem 5,597 milionu. Zákaznická báze mobilních smluvních služeb byla 3,199 milionu. Již 74 procent telefonů v síti O2 spadá do kategorie chytrých zařízení.
Významné rozšíření dostupnosti vysokorychlostního O2 Internetu HD vedlo meziročně k nárůstu počtu zákazníků o 20.000. Na konci června 2019 využívalo vysokorychlostní internet O2 822.000 zákazníků. Počet zákazníků digitální televize O2 TV, včetně uživatelů měsíčních balíčků a těch, kteří sledují televizi na webu nebo v aplikaci, se i díky unikátnímu sportovnímu obsahu meziročně zvýšil o 39 procent na 909.000 aktivních přístupů.
\"Nárůst počtu zákazníků se již pozitivně projevil v našich výnosech za první pololetí roku 2019. Zatímco náš provozní zisk meziročně vzrostl o více než 12 procent, zvýšené investice v loňském roce vedly k nárůstu odpisů a meziročnímu poklesu čistého zisku,\" dodal finanční ředitel Tomáš Kouřil.
Dceřiná mobilní firma O2 Slovakia vykázala 2,081 milionu klientů. Podíl uživatelů smluvních služeb stoupl o 2,9 procentního bodu na 63,9 procenta. Růst výnosů na Slovensku táhla, podobně jako v Česku, mobilní data.
jsa rot