\"Německý trh osobních automobilů zůstává velmi silný, a vymyká se tak trendu na většině důležitých trzích, které se otočily do minusu,\" uvedl prezident německého automobilového svazu VDIK Reinhard Zirpel. Upozornil ale i na to, že od prosince znovu roste prodej naftových vozů.
Od začátku letošního roku mělo 32,9 procenta nově prodaných vozů naftový motor. Podíl vozů s benzinovým motorem na celkovém prodeji byl 59 procent. Zbývající vozy měly alternativní pohon, například elektrický, hybridní či na plyn. Podíl čistě elektrických vozů činil 1,8 procenta.
Nejprodávanější značkou v Německu je Volkswagen s podílem na trhu 18,6 procenta. Za prvních sedm měsíců letošního roku však prodej aut od tohoto výrobce klesl o 5,2 procenta na téměř 406.000 vozů. Prodej české značky Škoda auto se zvýšil o 2,4 procenta na téměř 127.780 vozů. Podíl Škody na německém trhu činí 5,9 procenta.