Nejčtenějším deníkem byl v pololetí Blesk s 905.000 čtenářů

08.08.2019 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 8. srpna (ČTK) - Nejčtenějším deníkem byl v letošním prvním a druhém čtvrtletí opět Blesk s 905.000 čtenářů na vydání. Proti předchozímu období, tedy prvnímu čtvrtletí letošního roku a čtvrtému čtvrtletí 2018, ztratil 5000 čtenářů. Následuje MF Dnes s 534.000 čtenářů na vydání, což představuje pokles o 14.000. Dál se umístily Právo, Sport, Aha!, Lidové noviny a Hospodářské noviny. Vyplývá to z výzkumu Media projekt, který dnes zveřejnila Unie vydavatelů.

Celková čtenost regionálních titulů sítě Deník se snížila o 7000 na 510.000 čtenářů. Největší počet čtenářů měl Deník v Moravskoslezském kraji s 85.000 čtenářů a ve východních Čechách , kde jich měl tamní Deník 81.000. Proti předchozímu období klesla i čtenost zdarma rozdávaných deníků, Metro mělo 474.000 čtenářů, což je o téměř 40.000 méně, E15 pak 80.000, což představuje pokles o 6000. Nejčtenějším novinovým doplňkem byl Blesk magazín TV s 1,098 milionu čtenářů, což je zhruba o 26.000 méně než v předchozím období. Následoval TV Magazín s 825.000 čtenářů.

Z časopisů vykázaly největší počet čtenářů Nedělní Blesk s 450.000 čtenářů na vydání, TV Max se 447.000 čtenářů a Rytmus života, který četlo v průměru 434.000 lidí.

Z pohledu vydavatelských domů měla největší čtenost Mafra s 3,5 milionu čtenářů jejích periodik, které zahrnují zejména Mladou frontu Dnes, Lidové noviny nebo týdeník Téma. Následuje vydavatel Blesku Czech News Center s 3,35 milionu čtenářů na vydání a třetí je Vltava Labe Media s 2,57 milionu.

Celkový souhrnný zásah deníků a jejich doplňků zůstal na 67 procentech populace. Čtenářem alespoň jednoho časopisů bylo 79 procent populace ve věku 12 až 79 let. V absolutní hodnotě četlo tisk sedm milionů lidí.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK