Komise se nejvíce obávala postavení obou společností v oblasti automobilového průmyslu a výroby obalů. Postupy, kterými se obavy komise firmy snažily rozptýlit, byly podle Bruselu omezené co do rozsahu a neřešily plně a trvale otázky spojené s ohrožením hospodářské soutěže.
\"V našem hodnocení konkurence ve skupině výrobků z obalové oceli a žárově zinkované oceli pro automobilový průmysl EK poprvé stanovila restriktivní definici trhu, která nepřiměřeně rozšiřuje působnost stávajícího zákona o hospodářské soutěži,\" uvedla dnes ve svém prohlášení ThyssenKrupp.
Už v květnu dávaly obě firmy najevo, že se spojením kvůli očekávaným výhradám EK příliš nepočítají. Fúzí evropských aktivit ThyssenKrupp s Tata Steel měla původně vzniknout druhá největší ocelárna v Evropě po ArcelorMittalu. ThyssenKrupp podle agentury DPA doufal, že propojením evropských aktivit obou firem bude schopen ročně ušetřit 400 milionů až 500 milionů eur (10,3 miliardy až 12,9 miliardy Kč).
Očekává se, že v dlouhodobém výhledu ocelářská divize Steel Europe zůstane nadále součástí skupiny, uvedla ThyssenKrupp. Nevylučuje ale partnerství nebo prodej menšinového podílu.