\"Státní mýtný systém vybere letos od kamionů na stávající síti čítající cca 1700 km dálnic a vybraných jedniček přibližně 11,2 miliardy korun. V příštím roce by to bylo se započtením pravidelného meziročního nárůstu a nově dostavěných úseků dálnic kolem 11,5 miliardy korun,\" uvedl šéf Kapsche Karel Feix.
Dosud nejsilnějším měsícem letošního roku byl květen, kdy se vybralo 979 milionů korun. V rámci téměř 13leté historie mýta v Česku zůstává rekordním loňský říjen s 1,03 miliardy korun.
Na tuzemských dálnicích pokračuje také navyšování podílu ekologických vozidel které patří do skupiny Euro VI. V současnosti tvoří skoro 68 procent. Provozní nákladovost systému se podle společnosti zatím letos vyšplhala na 14,3 procenta, což je 928 milionů korun.
V příštím roce se mýtný systém rozšíří o 860 kilometrů silnic první třídy. Podle předpokladů státu by nově zpoplatněné úseky měly zvýšit roční výběry mýta přibližně o 1,5 miliardy korun.
Dosavadní smlouva na provoz mýtného systému se společností Kapsch vyprší na konci letošního roku. Ministerstvo dopravy jako nového provozovatele od roku 2020 vybralo konsorcium CzechToll/SkyToll, které zvítězilo s nabídkou 10,75 miliardy Kč za deset let provozu systému. Tendr i mýtnou smlouvu musí opětovně prozkoumat Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, nařídil mu to soud, který vyhověl stížnosti Kapsche.
Přehled výběru mýta od ledna do července: Měsíc Vybraná částka (v Kč) Meziroční rozdíl (v procentech) leden 894,437.460 + 4,23 únor 873,701.233 + 4,08 březen 963,480.463 + 4,17 duben 926,499.138 + 4,28 květen 979,047.972 + 2,80 červen 915,300.563 - 3,56 červenec 926,241.591 + 5,86 Celkem 6.478,708.420 + 3,04