Podle plánu má první z nových částí zahrnovat značky Iveco, Iveco Bus a Heuliez Bus, a výrobu pohonných jednotek. Její roční tržby se mají pohybovat kolem 13 miliard USD (308 miliard Kč).
Druhá část bude zahrnovat stroje, které nejsou určené primárně pro jízdu na silnicích, jako traktory, zemědělské a stavební stroje a speciální vozidla, jako hasičské vozy. Roční tržby této části se pohybují kolem 16 miliard USD. Osamostatnění má být dokončeno do roku 2021.
\"Odvážný plán povede k vytvoření dvou nových globálních lídrů v jejich příslušných oborech,\" míní předsedkyně správní rady CNH Suzanne Heywoodová.
Změna je pokračováním trendu který spustil bývalý generální ředitel automobilky Fiat Chrysler Sergio Marchionne. Ten od automobilky oddělil a osamostatnil výrobce aut Ferrari a výrobu nákladních aut pod značkou Fiat Industrial. Ta se pak spojila s americkým výrobcem zemědělských a stavebních zařízení CNH Global a vznikla firma CNH Industrial.
Rozdělení je součástí pětiletého plánu nazvaného Transform 2 Win, který má do roku 2024 zdvojnásobit ziskovou marži, tedy podíl zisku na tržbách, a zisk na akcii. Firma také plánuje v tomto období investovat 13 miliard dolarů do vývoje, napsal Financial Times
Hlavním akcionářem CNH Industrial je Exor, holdingová skupina italské rodiny Agnelliových. Ta také kontroluje automobilku Fiat Chrysler a výrobce sportovních aut Ferrari, upozornila agentura Reuters.
Součástí CNH Industrial je také český výrobce autobusů Iveco Czech Republic, do roku 2006 známý pod jménem Karosa. Závod firmy ve Vysokém Mýtě je největší továrnou Iveco Bus.