Smlouva, kterou letečtí výrobci uzavřeli už v srpnu, se konkrétně týká letounů L 410 UVP-E20 a L 410 NG. \"Tato dohoda znamená pro Aero dlouhodobé zajištění produkce podvozků a upevnění naší finanční pozice. Jsme potěšeni, že se můžeme podílet na programu L 410 a na projektu nové generace letounu L 410 NG. Naše podvozky mají výbornou pověst díky své kvalitě a výjimečné robustnosti,\" řekl prezident Aera Vodochody Dieter John.
Podle generální ředitelky Aircraft Industries Ilony Plškové představuje kontrakt s Aerem Vodochody prodloužení dlouhodobé a perspektivní spolupráce. \"Tento český dodavatel je nedílnou součástí výrobního programu L 410,\" dodala Plšková.
Pro L 410 NG dodává Aero Vodochody příďový a hlavní podvozek včetně navržení jeho konstrukce, prototypové výroby a testování. Program je ve fázi přípravy sériové výrobní linky a vyrábí první sériový podvozek pro L 410 NG. Do produkce je zapojeno několik dalších českých dodavatelů, například Charvát-AXL a Jihlavan.
Vývoj letounu nové generace L 410NG započal v roce 2010 a o osm let později byla zahájena sériová výroba. Má vylepšené letové parametry, provozní vlastnosti i vyspělou avioniku, zdvojnásobenou kapacitu zavazadlového prostoru a nové integrální křídlo, které pojme dvakrát více paliva než předchozí verze, což zvýšilo dolet stroje na 2570 kilometrů.
Aircraft Industries je největším českým výrobcem dopravních letadel, zaměstnává více než 1000 lidí a má obrat přes dvě miliardy korun. Hlavní činností společnosti je vývoj, výroba a prodej dvou typů turbovrtulového letounu L 410, servis, údržba a prodej náhradních dílů. Letouny L 410 jsou dodávány téměř do celého světa. Společnost má i další obchodní aktivity, například provozování neveřejného mezinárodního letiště a Střední školy letecké v Kunovicích.
Aero Vodochody je největším výrobcem v oblasti letectví v České republice. Jedním z jeho klíčových programů je nový letoun L-39NG, dalšími strategickými programy jsou dodávky pro vojenský letoun KC-390, civilní letoun A220 a společnost ST Aerospace.