Alibaba se snaží hledat nové zdroje příjmů. Domácí trh internetového prodeje už je totiž nasycený.
Kaola začala fungovat v roce 2015 a zaměřuje se na zákazníky v Číně nabídkou produktů luxusních značek, jako je Gucci, Shisheido a Burberry. Zboží získává přímo od dodavatelů a prodává je zákazníkům. NetEase nezveřejnil tržby Kaoly, pouze uvedl, že ve druhém čtvrtletí se Kaola a jeho další prodejní firma Yanxuan podílely na celkových příjmech NetEase téměř polovinou.
Koupě Kaoly posílí napojení Alibaby na bohaté Číňany, kteří se celosvětově podílejí na příjmech luxusního sektoru více než třetinou. To by mohlo pomoci vyrovnat zpomalení růstu internetového prodeje v Číně. Růst tržeb internetových obchodů v prvním letošním pololetí podle vládních údajů zpomalil na 17,8 procenta z loňských 32,4 procenta.
Trhu se streamováním hudby teď v Číně dominuje s podílem 83,8 procenta firma Tencent, hlavní konkurent Alibaby. Investice má zřejmě posílit pozici Alibaby, jejíž služba Xiami má teď na trhu podíl jen 2,1 procenta, uvedla agentura Reuters. Podíl NetEase Music činí 10,3 procenta.