Média už v červenci po jednání dozorčí rady koncernu informovala, že továrna vznikne v Turecku. Druhou zemí ve výběru mělo být Bulharsko. Podle Maiera finální rozhodnutí nepadlo a dozorčí rada naopak rozhodla o přijetí nového plánu využití výrobních kapacit.
\"Nás to zdržení mrzí. Bylo rozhodnuto, že investice půjde za Volkswagenem, ale Škoda v novém závodě získá větší výrobní kapacitu,\" uvedl Maier.
Škoda se v Evropě potýká s naplněním výrobních možností svých závodů. Naopak v Číně kvůli klesající poptávce na trhu, související s obchodní válkou se Spojenými státy, musela zahájit rozsáhlou kampaň na podporu prodeje svých vozů. Případný pokles má ale vykompenzovat vysoká poptávka v Evropě, která nyní převyšuje nabídku. Stejně tak chce Škoda kompenzovat případný pokles na britském trhu způsobený brexitem.
\"Nechystáme se propouštět jako některé jiné automobilky. Již v roce 2017 jsme přišli s rozsáhlým programem, jak případnému propadu poptávky čelit, a v příštím roce budeme z tohoto programu těžit,\" dodal.
Maier dnes zopakoval, že Škoda chce v příštích deseti letech vyrábět dva miliony aut ročně. Loni to bylo 1,25 milionu. Zhruba čtvrtinu prodaných aut by v roce 2025 měly tvořit elektrické vozy, tedy elektromobily nebo hybridy.
Škoda dnes ve Frankfurtu představila svůj první sériový elektromobil Citigo iV a také první plug-in hybrid v modelu Superb. Do roku 2022 chce uvést 30 nových modelů, z toho deset elektrických.
V Indii, kde Škoda vyvíjí auta pro celý koncern Volkswagen, představí příští rok koncepty prvních dvou modelů. Jejich cena se má pohybovat kolem 10.000 eur (260.000 Kč).