Opravu podle kraje most nutně potřebuje. \"Dřevěné části mostu musí být, vzhledem k jeho kulturní povaze, vyměněny s největší možnou odbornou péčí. Kvůli přípravě dubového dřeva může oprava začít až v roce 2020. Musí se (stromy) kácet v určitou dobu a pak se musí ještě nechat vyschnout. Nelze použít kterékoli dřevo, musí se použít obdobné, které tam kdysi bylo,\" řekl dnes ČTK radní Antonín Krák (ČSSD). Kraj předpokládá, že oprava začne ve druhém čtvrtletí 2020. Doprava bude při uzavírce vedena po objížďkách.
Kraj udělal v říjnu 2017 diagnostický průzkum mostu. Odborníci odebrali vzorky pro laboratorní testy ze všech dřevěných prvků mostu. Zjistili, že některé z nich napadla vysoce invazivní a nebezpečná dřevokazná houba z čeledi trámovek. \"Napadené prvky mostin se blíží 100 procentům. Naopak zjištěný stav dřevěných podélníků a příčníků byl zaznamenán bez poškození,\" uvedl David Hocke z odboru kanceláře hejtmanky.
Oprava zahrne všechny mostiny, tedy dřevěné trámy, a protikorozní opatření ocelových částí mostu. Aby kraj zamezil vzniku takzvaných výsušných trhlin, které jsou největším rizikem kvůli napadení dřevokazných hub, zajistí dřevo ze zimní těžby. Opravu udělá firma Dřevotvar.
Stádlecký most postavil Vojtěch Lanna. Od roku 1848 do roku 1960 spojoval tento visutý řetězový most břehy Vltavy u obce Podolsko na důležité obchodní cestě z Bavorska do Haliče. Jeho existenci ohrozilo budování Orlické přehrady. Poslední empírový most ve střední Evropě musel být kvůli stavbě přehrady rozebrán na jednotlivé kameny, součásti a přestěhován. Původně se klenul přes Vltavu u nedalekého Podolska.
Stádlecký most přes řeku Lužnici je 157 metrů dlouhý a šest metrů široký. Po přestěhování byl znovuotevřen 25. května 1975. Spolu s Karlovým mostem v Praze a Kamenným mostem v Písku patří k národním kulturním památkám, takto památkově chráněn je od roku 1989. Jedna z posledních oprav se dělala v roce 2006, kdy kraj vyměnil smrkové mostovky za dubové.