Letoun společnosti Smartwings letěl 22. srpna z řeckého ostrova Samos do Prahy. Letadlu přestal během letu nad Egejským mořem fungovat levý motor, který se posádce nepodařilo znovu nastartovat. Stroj pak pokračoval v nižší letové hladině až do Prahy. Na palubě bylo 170 lidí.
ÚCL zahájil krátce po události vyšetřování letu. Po dopravci úřad požadoval dodání záznamů a vysvětlení k letu, které Smartwings doručil minulý čtvrtek. \"Interní setření potvrdilo, že se nejednalo o systémovou chybu,\" uvedla tehdy společnost bez dalších podrobností. Hezký dnes ČTK řekl, že z vysvětlení, které dopravce úřadu minulý týden předal, vyplývá, že mělo jít o chybu posádky.
Smartwings k tomu dnes ČTK zopakoval své předchozí vyjádření o výsledcích svého šetření a oznámil, že v souvislosti s případem přijal dodatečná opatření, která by do budoucna měla zamezit podobným situacím
Letecký úřad v minulých týdnech uvedl, že v případech, kdy se letadlu porouchá jeden z motorů, je obvyklým řešením nouzové přistání na nejbližším letišti. Jde především o preventivní postup pro případ, kdyby přestal fungovat i druhý motor. Dopravce krátce po události bezpečnostní pochybení odmítl s tím, že posádka postupovala v souladu s bezpečnostními i provozními předpisy.
Případ v současnosti vedle ÚCL řeší také Ústav pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod. Výsledky šetření obou úřadů se dají očekávat v horizontu několika měsíců. V případě zjištěného pochybení může být se členy posádky nebo společností zahájeno například správní řízení, v krajním případě i podáno trestní oznámení.
Smartwings letos v létě čelí problémům kvůli letonům Boeing 737 MAX 8, které byly na jaře celosvětově odstaveny po dvou nehodách, při nichž zahynulo více než 300 lidí. Smartwings tehdy vlastnil sedm těchto strojů, dalších devět měl převzít právě v létě. Americký výrobce v současnosti připravuje aktualizaci problémového softwaru, termín jeho zavedení je však nejasný.