Jde v podstatě o obchvat Panenského Týnce, který se z dvoupruhové silnice stane čtyřpruhovou. Celková délka trasy je 3500 metrů. Projekt počítá s mimoúrovňovou křižovatkou, třemi mosty a hlukovými stěnami.
Úsek postaví firmy Vodohospodářské stavby, Doprastav a Doprastav CZ. \"Co se týče financování, akce bude financovaná z rozpočtu státního fondu dopravní infrastruktury. Byla vysoutěžená za 685 milionů korun bez DPH a bude spolufinancována z evropských zdrojů. Z operačního programu doprava s evropského fondu pro regionální rozvoj,\" řekl ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury Zbyněk Hořelica.
\"Přáli bychom si, aby stavba byla dokončena dřív, než bylo plánováno,\" řekl při zahájení stavby ministr dopravy Vladimír Kremlík (ANO). Dodal, že ministerstvo dopravy podniká kroky, aby se mohlo pracovat i v noci.
Rychlé dokončení D7 požadovali v minulosti opakovaně starostové obcí ležících podél trasy silnice s mnoha tragickými nehodami. Přímo u Panenského Týnce v březnu 2016 havaroval autobus se školáky, nehoda si vyžádala 47 zraněných, z toho 43 dětí.
Silnice od středočeského Slaného směrem na Chomutov firmy postupně přestaví na dálnici D7. Důvodem přestavby je stále hustší kamionová doprava na silnici I/7. Kapacita této silnice nestačí a nesplňuje ani podmínky pro plynulost a bezpečnost provozu. Nevyhovující je hlavně šířkové uspořádání a úrovně křížení s ostatními silnicemi.