Na výstavbě společné plnicí stanice za 16,5 milionu korun se obě firmy dohodly v roce 2011. Po dokončení byla stanice předána do pronájmu soukromé společnosti na 30 let. V roce 2015 byl pronájem prodloužen o tři roky do roku 2044. Zároveň tehdy dopravní podnik uzavřel s provozovatelem stanice smlouvu, v níž se zavázal odebírat CNG výhradně od tohoto dodavatele s výjimkou maximálně 60.000 kilogramů za rok. Dopravce se také zavázal, že pořídí dalších sedm až deset nových autobusů s plynovým pohonem a měsíčně odebere nejméně 25.000 kilogramů plynu.
Na nevýhodnost smlouvy upozornila už loni na jaře opoziční Změna pro Liberec. \"Smlouva má delší platnost, než je životnost zařízení, prakticky je nevypověditelná jinak než dohodou,\" řekl tehdy ČTK liberecký zastupitel Josef Šedlbauer, který byl v té době členem představenstva dopravního podniku. Upozornil, že pokud dopravní podnik nasmlouvané množství plynu neodebere, musí zaplatit pokutu.
V té době ještě DPMLJ zajišťoval i dopravu v sousedním Jablonci, to ale letos v lednu skončilo a plynové autobusy z Liberce tak musí na tankování dojíždět do 11 kilometrů vzdáleného Jablonce. Plnička CNG je přitom přímo v Liberci.
Milionové ztráty, které nevýhodné smlouvy dopravnímu podniku způsobují vedly podle Zděnka představenstvo k podání trestního oznámení, protože musí jednat s péčí řádného hospodáře. Krok má podporu města Liberce, většinového vlastníka DPMLJ.
\"Na celé záležitosti okolo plničky CNG mne od začátku štval ten naprosto chladný kalkul. O tom, že podíl ekologické dopravy prostřednictvím CNG bude vzrůstat, věděl každý, a je to jasný trend už dobrých deset let. Dobrovolně svázat ruce na více jak 30 let vlastnímu podniku bylo naprosto mimo logiku dobrého hospodáře,\" řekl náměstek primátora Jiří Šolc (Starostové pro Liberecký kraj).