V červenci se prodej aut zvýšil o 1,4 procenta na téměř 1,3 milionu vozů. K růstu přispěly hlavně země ve střední Evropě, kde počet registrací nových vozů vzrostl o 13,4 procenta. V srpnu však už prodej v EU klesl o 8,4 procenta na 1,04 milionu, avšak hlavně kvůli vysokému číslu z loňského srpna, kdy prodej prudce vzrostl o 31,2 procenta před zavedením nových emisních standardů.
Jedničkou na evropském trhu je skupina Volkswagen, jejíž prodej za leden až srpen klesl o 4,5 procenta na 2,6 milionu vozů a podíl na trhu se snížil na 24,8 procenta. Součástí Volkswagenu je i česká Škoda Auto. Její prodej však vzrostl o 1,4 procenta. Škoda má na trhu EU podíl 4,8 procenta. Nejvýraznější propad zaznamenala automobilka Nissan, a to o 27,3 procenta. Prodej FCA, které patří mimo jiné značky Fiat a Chrysler, se snížil o 12,1 procenta.
ACEA letos v červnu zhoršila pro letošní rok výhled prodeje osobních aut v EU. Očekává, že počet registrací osobních vozů letos klesne o jedno procento na více než 15 milionů. Důvodem jsou nejistoty způsobené brexitem a změna makroekonomických podmínek. Růst prodeje aut v EU od roku 2015 zpomaluje. V roce 2015 se zvýšil o 9,5 procenta, loni však již jen o 0,1 procenta.