Srpnová výroba klesla meziročně o 10,1 procenta. Důvodem byla loňská vysoká produkce před zářijovým náběhem nového testování emisí WLTP a zároveň také nejednotné rozložení celozávodních dovolených.
Škoda Auto, která je s tržním podílem téměř 63 procent největším výrobcem v Česku, vyrobila do konce srpna 588.717 vozů, což znamená nárůst o 1,1 procenta. Kolínská TPCA zvýšila produkci o 5,4 procenta na 148.091 vozidel. Nošovický Hyundai, který se v letošním roce drží sníženého výrobního plánu, vyrobil celkem 204.950 automobilů, tedy o 6,4 procenta meziročně méně.
\"I přes pokles nových registrací například u osobních vozidel v EU o 3,2 procenta, a navzdory sílícím hlasům o ekonomickém poklesu na důležitých trzích spojovanému s možnou krizí, se jejich domácí produkce drží na úrovni loňského roku, kdy jen mírně klesla o zanedbatelných 0,02 procenta. Věříme proto, že se tento trend českým výrobcům podaří udržet také v závěru letošního roku a objem produkce se minimálně vyrovná roku minulému,\" uvedl výkonný ředitel sdružení Zdeněk Petzl.
Produkce autobusů se za osm měsíců zvýšila o 8,4 procenta na 3333 vozidel. Tahounem bylo Iveco, které zvýšilo výrobu o 9,3 procenta na 2975 autobusů, SOR zvýšil produkci o dvě procenta na 338 vozidel. Společnost KHMC Opava, která se orientuje na výrobu malých autobusů přestavbou z dodávkových vozidel, vyrobila od ledna do srpna 20 autobusů.
Tradiční výrobce motocyklů Jawa Moto vyrobil celkem 961 strojů, což je růst o tři procenta. Domácí prodej se zvýšil téměř o čtvrtinu na 174 motocyklů.
jsa mal