Podle Kremlíka zatím funguje vše bez problémů. Generální ředitel firmy CzechToll Matej Okáli uvedl, že veškeré komplexní zkoušky skončily tento týden a díky tomu může začít registrace. \"Všem dopravcům posíláme podrobné informace a je jim k dispozici web a callcentrum. Mají čtyři možnosti, jak se do systému zaregistrovat,\" uvedl Okáli.
První již vyzkoušenou možností je registrace na prodejních místech jako dosud, je jich přes 200. Novými možnostmi jsou registrace přes web, prostřednictvím vydavatelů palivových karet a pro velké dopravce existuje speciální tým, který je registrací do systému provede. \"Apeluji na dopravce, ať to neodkládají. Dopravců je 52.000, z toho 70 procent je ze zahraničí,\" uvedl Kremlík.
Dopravce jednotku může obdržet bezplatně poštou a podle Okáliho stačí na vyřízení jednoho auta pět minut, u dopravců s více auty se čas zkracuje. Jednotku lze použít jako mobilní, případně je možné ji do auta instalovat trvale.
Ke kontrole bude sloužit jak 40 nových aut s nápisem Celní správa, tak dosavadní mýtné brány. Jejich počet se rozšíří na 60. Díky novému systému a technologiím mohou celníci rozpoznat jak auto, které vůbec nemá palubní jednotku, které neplatí mýto i auto, které platí nižší mýto, než je předepsáno.
Podle Kremlíka budou roční náklady na provoz systému půl miliardy korun a očekává se, že státu přinese na výběru mýtného 12 miliard korun.
Zavedení nového mýtného systému provázelo řadu měsíců správní řízení u antimonopolního úřadu i soudní pře. Dosavadní poskytovatel mýtného systému Kapsch napadal rozhodnutí státu, který v tendru upřednostnil nabídku CzechTollu před jeho nabídkou. Nejvyšší správní soud potvrdil správnost kroků antimonopolního úřadu ve prospěch státu teprve před několika dny.