\"V daný okamžik tomu nic nebrání. Jedu do Prahy, abychom se o tom pobavili s ministrem dopravy panem (Vladimírem) Kremlíkem a potažmo se Strabagem, ale pevně věříme, že to bude v nejbližších dnech,\" řekl k termínu zahájení stavby Vondrák.
Podle smlouvy má firma na dostavění silnice 18 měsíců. \"Na základě předběžných dohod bychom to chtěli udělat určitě dříve a teoretická možnost, to znamená, pokud by vše probíhalo podle plánu, pokud by nezlobilo počasí, pokud vše bude k dispozici, tak bychom mohli začít jezdit i do konce roku. Ale je to spíše teoretická možnost,\" řekl hejtman.
Prodloužená Rudná, část silnice I/11, je v současnosti jednou z nejdůležitějších dopravních staveb v kraji. Má zrychlit dopravu mezi Ostravou a Opavou a v krajském městě ji vyvést z přetížených ulic v obvodě Poruba. Stavbu chybějícího úseku však léta brzdily mimo jiné majetkové spory.
Se stavbou silnice se v daném úseku počítalo už v roce 1969, od roku 1980 s trasou počítal i ostravský územní plán. Daný pozemek ŘSD koupilo v roce 2007 bez jakýchkoli závazků či věcných břemen. O dva roky později pracovníci ředitelství zjistili, že se k pozemku věcné břemeno už váže. Majitelům sousedních pozemků zaručuje právo chůze a jízdy. Spory s majiteli pozemků pak stavbu oddalovaly. Proti zdržování stavby několikrát demonstrovali obyvatelé Poruby.