Nákupní centrum Olympia u Olomouce koupila Catalyst Capital

03.10.2019 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Olomouc 3. října (ČTK) - Nákupní centrum Olympia Olomouc u Vsiska nedaleko Olomouce koupila od německé Commerzbank mezinárodní investiční společnost Catalyst Capital. Hodnota transakce nebyla zveřejněna. ČTK to dnes sdělil Fraser Watson z firmy Savills, která při této akvizici poskytla společnosti Catalyst Capital poradenství. Nákupní centrum Olympia bylo u Vsiska otevřeno v roce 2004 a loni podle údajů z výroční zprávy vykázalo ztrátu bezmála 449 milionů korun.

\"Centrum v posledních letech nevykazovalo uspokojivé výsledky, ovšem pod správným vedením zde určitě existuje velký potenciál k růstu. Plány společnosti Catalyst Capital, které mají vést ke zlepšení a repositioningu (obnovení pozice) centra, jsou velmi zajímavé a už se těšíme, až svou skvělou strategii v blízké budoucnosti uskuteční,\" uvedl bez dalších podrobností Watson.

Nákupní centrum Olympia u Vsiska má více než 30.000 metrů čtverečních pronajímatelné plochy a téměř stovku obchodů. Mezi hlavní nájemce patří společnosti H&M, C&A, Sportisimo, Datart, New Yorker či hypermarket Albert. V poslední době byla ale část obchodů v tomto nákupním centru kvůli slabší návštěvnosti uzavřena a zmenšila se i plocha hypermarketu, což se loni promítlo v poklesu obratu firmy Centrum Olympia Olomouc ze 173 milionů korun v roce 2017 na 126 milionů korun.

Nákupních center totiž v Olomouci přibývá. V roce 2012 byla nedaleko Horního náměstí v opravené budově bývalého obchodního domu Prior otevřena Galerie Moritz. O rok později na protější straně centra města zahájilo provoz velké nákupní centrum Galerie Šantovka, ve kterém jsou dvě stovky obchodů a má se rozšířit. Další nákupní centrum Olomouc City s hypermarketem Globus už několik let funguje v sousedství silnice R35.

Podle odborníků začíná být obchodníkům v Olomouci těsno. Rostislav Veselý z realitní poradenské společnosti Cushman & Wakefield (C&W) už dříve ČTK řekl, že po otevření Galerie Šantovka se hustota maloobchodních ploch zvýšila na 1550 metrů čtverečních na tisíc obyvatel Olomouce, což byl tehdy zhruba dvojnásobek průměru v celé zemi. Od té doby v Olomouci přibyly další obchody. Například v městské části Bělidla byl otevřen nákupní areál se supermarketem a specializovanými prodejnami.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK