\"Jsem rád, že jsme byli po dlouhém správním a soudním řízení potvrzeni jako vítěz tendru. Jedná se o průlomovou zakázku v oblasti městských kolejových vozidel - tendr ve Varšavě byl jedním z největších v Evropě, ale na rozhodnutí jsme čekali více než dva roky,\" uvedl předseda představenstva skupiny Škoda Transportation Petr Brzezina. Podle něj budou nejnovější výrobky skupiny už v osmém hlavním městě států EU.
Škoda Transportation, která dodá vozy v konsorciu se svou dceřinou firmou Škoda Vagonka, zvítězila nad současným dodavatelem vozového parku do Varšavy, konsorciem Siemens-NEWAG, a také nad firmami Stadler, Alstom a CAF. Součástí zakázky jsou dodávky náhradních dílů, simulátor, rozšířené záruky a školení. Na vývoji spolupracovala Škodovka s polskými univerzitami a konstrukčními kancelářemi, předem také deklarovala ochotu spolupracovat s řadou místních subdodavatelů.
Varšava poptávala 37 nových souprav, součástí tendru je opce na dalších osm. Cena měla váhu 50 procent, 24 procent spotřeba energie, 22 procent systém údržby vozidla a čtyři procenta ekologie.
\"Zakázkou si upevňujeme pozici na polském trhu, kde naše tramvaje vozí už několik let cestující například ve Vratislavi. Nové šestivozové soupravy pro Varšavu budou plně klimatizované,\" uvedl viceprezident pro obchod Zdeněk Majer. Soupravy mají přehledný vnější i vnitřní informační audiovizuální a kamerový systém, oddíly pro vozíčkáře, kočárky a kola. Skříň vozů bude hliníková a délka jednoho vagonu bude zhruba 20 metrů. Vlak o délce 118 metrů pojme až 1500 lidí a může jet rychlostí až 90 km/h. \"Soupravy umožňují plnohodnotné elektrodynamické brzdění při všech režimech obsazení soupravy s preferencí rekuperace, při níž je elektřina předávána zpět do napájecí soustavy,\" dodal mluvčí.