\"V rozkladu se snažíme prokázat, že lhůta 12 měsíců pro realizaci nového tendru je nedostačující, a proto zákaz plnění neměl být uložen,\" uvedl Kremlík. \"Akcentujeme také skutečnost, že nebylo v prvostupňovém řízení přihlédnuto k důkazům navrženým ministerstvem dopravy,\" doplnil.
Kremlík minulý týden poslancům z kontrolního výboru řekl, že rozhodnutí ÚOHS není pravomocné, a ministerstvo má tedy čas až 15 měsíců na přípravu a realizaci svého záložního plánu. Podle ministra záložní plán spočívá v tom, že se bude hledat provozovatel služeb nového mýtného systému, například na provoz infrastruktury nebo údržby zařízení. Nešlo by tak o soutěž na zcela nový mýtný systém, jako tomu bylo u posledního tendru, ani o využití starého systému, který nyní provozuje firma Kapsch. Podle ní by měl stát spuštění nového mýtného systému odložit.
V loňském tendru na nový mýtný systém a jeho provozovatele zvítězilo konsorcium CzechToll/SkyToll s nabídkou 10,75 miliardy korun za desetiletý provoz. Proti průběhu tendru i platnosti mýtné smlouvy protestoval současný provozovatel Kapsch, který v soutěži neuspěl s nabídkou přes 13 miliard korun.
Elektronické mýtné pro kamiony bylo spuštěno v roce 2007, systém funguje na více než 1400 kilometrech dálnic a vybraných částech silnic první třídy. V příštím roce se mýtný systém rozšíří o 860 kilometrů silnic první třídy. Loni zaplatily kamiony v Česku na mýtu rekordních 10,8 miliardy korun, nově zpoplatněné úseky by měly podle předpokladů státu zvýšit roční výběr mýta přibližně o 1,5 miliardy.