Pro registraci mohou dopravci využít internet nebo přes dvě stovky obchodních míst a 15 vybraných poboček Hospodářské komory. Dalšími možnostmi jsou registrace prostřednictvím vydavatelů palivových karet a pro velké dopravce existuje speciální tým, který je registrací do systému provází. Podmínkou pro zaslání nové palubní jednotky je kromě registrace také složení vratné zálohy 2468 korun za palubní jednotku. Registrace do nového systému odstartovaly v neděli 22. září a během prvního týdne se zaevidovalo přibližně 38.000 aut od 4000 dopravců. Nejvíce využívanou cestou byl internet.
Na obchodním místě Hospodářské komory v pražském Florentinu si dnes registraci vozidla vyzkouší ministr dopravy Vladimír Kremlík (za ANO). Na následném tiskovém briefingu CzechToll představí statistiky registrací a zástupce Hospodářské komory promluví o nejčastějších otázkách a obtížích dopravců při registracích.
Nový mýtný systém bude využívat satelitní technologii, nahradí tak dosavadní mikrovlnný systém. Funkční bude na 1300 kilometrech českých dálnic od 1. prosince a od 1. ledna příštího roku na dalších 900 kilometrech silnic prvních tříd. Ministr Kremlík vládu minulý týden informoval, že nový systém konsorcia CzechToll/SkyToll je z 97 procent hotový a je ve zkušebním provozu. Nový provozovatel mýta do vybudování a přípravy systému zatím investoval 2,6 miliardy korun, z toho výroba nových palubních jednotek stála 330 milionů korun.
Přechod na nový mýtný systém provázejí spory, které vede stávající správce systému společnost Kapsch s antimonopolním úřadem a ministerstvem dopravy. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) v minulých týdnech zakázal plnění smlouvy mezi státem a vítězným konsorciem. Pro zákaz uložil roční odklad. Ministerstvo s rozhodnutím nesouhlasí a podalo proti němu rozklad. Vedle toho ovšem zahájilo přípravy nové soutěže na nového provozovatele. Ten by spravoval v současnosti připravovaný systém. Podle Kremlíka jde o záložní plán pro případ, že by úřad neuspěl s rozkladem. Před týdnem ministr Kremlík vládu ujistil, že výběr mýta ohrožen není.
Konsorcium firem CzechToll ze skupiny PPF podnikatele Petra Kellnera a slovenské SkyToll zvítězilo v tendru na nový mýtný systém a jeho provozovatele loni. Uspělo s nabídkou 10,75 miliardy korun za desetiletý provoz. Proti průběhu tendru i platnosti mýtné smlouvy protestoval současný provozovatel Kapsch, který v soutěži neuspěl s původní nabídkou přes 13 miliard korun.
Za 13 let vybírání mýta v Česku zůstává rekordním loňský říjen s 1,03 miliardy korun. Od začátku fungování mýta v Česku stát vybral více než 107 miliard korun.