McDonald\'s bojuje v USA se silnou konkurencí, zvláště v posledních čtvrtletích. Další řetězce rychlého občerstvení se totiž snaží expandovat a ohrozit jeho dominantní postavení hodnotnějším jídlem a nabídkou potravin na bázi rostlin. McDonald\'s zaostal s nabídkou rostlinných hamburgerů za konkurenčními společnosti Burger King a KFC, uvedla agentura Reuters.
Zisk na akcii činil ve třetím čtvrtletí 2,11 dolaru, zatímco analytici čekali 2,21 USD na akcii. Celkové výnosy pak vzrostly o jedno procento na 5,43 miliardy USD (téměř 125 miliard Kč), zatímco analytici čekali, že dosáhnou 5,49 miliardy USD.
Tržby v obchodech, které jsou v USA otevřeny alespoň jeden rok, se zvýšily o 4,8 procenta. Růst zaostal za odhady analytiků, kteří čekali růst o 5,17 procenta. Celosvětově srovnatelné tržby stouply o 5,9 procenta, což je více, než se čekalo. Důvodem je vysoký růst na trzích, jako je Británie a Francie.
S cílem odvrátit pokles počtu zákazníků a posílit v konkurenčním boji firma přistoupila k úpravě svých 14.000 restaurací v USA, aby zahrnovaly digitální kiosky pro objednávání a umožňovaly objednávky a platby mobilním telefonem. McDonald\'s rovněž posiluje dodávkové služby prostřednictvím partnerství se službami GrubHub, Uber Eats a DoorDash.
Akcie firmy před zahájením obchodování na burze v New Yorku odepisovaly přes dvě procenta a klesly pod 205 dolarů za kus. Drží se ale nedaleko historického rekordu, kde byly v srpnu a který je nad 221 dolary.