Pošta rovněž chystá změnu v oznámení doručování zásilek. \"Informace o doručování obdrží zákazník formou SMS či e-mailem v momentě, kdy bude balík fyzicky předán konkrétnímu doručovateli. To platí v případě, kdy odesilatel k zásilce uvedl kontaktní údaje,\" uvedl Cinkl. Zároveň budou mít všichni doručovatelé balíků terminály PDA, kterými bude možné za balíky na dobírku zaplatit kartou.
\"Česká pošta má tu zákaznickou výhodu, že nemůže i při nejvyšším vytížení svých přepravních kapacit odmítat klienty. Na rozdíl od ostatních přepravních společností. V tomto je Česká pošta přepravní jistotou,\" řekl Cinkl.
Na Vánoce se chystají i konkurenti České pošty, kteří nabírají stovky brigádníků i vozidel. Podle logistického startupu DoDo Česko prochází v logistice \"krizí poslední míle\". Jestliže ještě před rokem na českém trhu chybělo 30 procent doručovací síly, v současnosti je to o desítky procent více, tvrdí firma. Některé e-shopy zavádí vlastní logistiku, některé posilují síť výdejních míst a některé se spoléhají na specializované partnery s početnou flotilou a především silným technologickým zázemím, dodala společnost.
Česká pošta se loni dostala do miliardové ztráty. Vedení připravilo plán restrukturalizace, do roku 2021 se chce vrátit k zisku v řádu desítek milionů korun. Zároveň chce během šesti let sníží počet pracovních míst o 7000 ze současných 30.000. Nahradí je moderními technologiemi.