\"Já se nad tím sejdu s panem ministrem (Vladimír Kremlík, za ANO), nechci se vlamovat do otevřených dveří. Když se s ním dohodnu, že to on podpoří jako vládní novelu, tak to podpoříme ze strany hlavního města. Což si myslím, že je ten nejlepší způsob. Pokud by tam byly problémy, tak to mohu iniciovat v rámci Prahy a její zákonodárné iniciativy. Pokud by zákon byl otevřen k novelizaci, tak přes naše poslance navrhneme úpravu,\" řekl Scheinherr.
S nedostatkem řidičů se DPP potýká dlouhodobě. Řidičů je nejen nedostatek, ale navíc mnohdy vyčerpali maximální počty přesčasových hodin. V minulosti proto podnik začal zájemce lákat mimo jiné na zlevněné zaměstnanecké jízdné i pro rodinné příslušníky, penzijní připojištění po roce výkonu práce v hodnotě 1100 korun, tři dny zdravotního volna s náhradou mzdy nebo pět týdnů dovolené. Podle generálního ředitele DPP Petra Witowského rušení linek nehrozí.
S nedostatkem řidičů se potýkají i společnosti provozující příměstské linky. \"Je to proto, že když půjdou ze střední školy, tak my jsme mohli vzít tyto studenty do práce (pokud by věková hranice byla 19 let). Oni během těch dvou let utečou, najdou si jiné zaměstnání a do dopravy už se nikdy nevrátí,\" řekl prezident Asociace dopravních, spedičních a servisních společností středních Čech Daniel Adamka. Evropská legislativa podle něj změnu umožňuje. \"Například ve Švédsku je to již od 18 let,\" dodal Adamka.
Dopravní podnik je největší městskou firmou. V Praze provozuje metro, tramvaje, autobusy a lanovku. Na jeho chod dává město ročně přes 13 miliard korun.