Odhad růstu je podle analytika sdružení Petra Koláře opatrnější než byl loňský vývoj. V minulém roce rostl objem internetové inzerce o 23 procent. Internetová reklama tvořila čtvrtinu tuzemského reklamního trhu a měla druhý největší podíl po televizní reklamě se 46 procenty. Od zadání první bannerové reklamy na internetu uplyne tento týden 25 let.
Příjmy internetových firem ze zobrazované (display) reklamy by se letos měly zvýšit o 13 procent na 22,8 miliardy korun. Posílit by měla videoreklama, která tvořila loni čtvrtinu display inzerce a letos se u ní předpokládá 15procentní růst. U inzerce ve vyhledávání čekají odborníci růst o 17 procent na 8,6 miliardy Kč.
U display reklamy růst táhne zejména programaticky obchodovaný inzertní prostor, tedy reklamní obsahové sítě a RTB způsob prodeje (aukční prodej).
\"Internet již nelze pokládat za speciální kanál, protože on-line je dnes prakticky všechno - rozhlas, TV, video on demand, sociální sítě či zpravodajské weby jako klony tištěných novin. Další důležitý faktor komplexní digitalizace je, že neustále se rozšiřující portfolio nástrojů on-line komunikace, analytické a automatizační funkce vedou k potřebě přestavět celkový obchodní model,\" řekl dnes ČTK ředitel Asociace komunikačních agentur Marek Hlavica.
Internetová reklama v Česku zažila výraznější nástup až v novém tisíciletí s rozvojem internetového připojení, obsahu jednotlivých webů i růstem počtu uživatelů. Její objem se od roku 2008 zvýšil ze zhruba pěti miliard korun šestinásobně.
Návštěvnost českých webů se za posledních 15 let zhruba zdvojnásobila na asi osm milionů unikátních uživatelů. Ti měsíčně zhlédnou na PC a mobilech přes 14 miliard stránek.