O zájmu společnosti LVMH o převzetí klenotnictví Tiffany s cílem expandovat na trhu ve Spojených státech již v sobotu informovala agentura Bloomberg. Tržní hodnota společnosti Tiffany se nyní pohybuje kolem 12 miliard dolarů (277 miliard Kč), zatímco tržní hodnota LVMH dosahuje zhruba 215 miliard dolarů (pět bilionů Kč).
LVMH je největší luxusní skupinou na světě a vlastní desítky různých značek. Patří mezi ně například módní značky Fendi, Givenchy a Louis Vuitton, šampaňské Dom Pérignon, šperky a hodinky Bvlgari a Hublot či řetězec parfumérií Sephora.
Společnost Tiffany vznikla v roce 1837, kdy otevřela svůj první obchod na Manhattanu. Kromě drahých šperků prodává také parfémy, hodinky nebo sluneční brýle balené do ikonických tyrkysově modrých krabiček. Klenoty od Tiffany se proslavily v řadě filmů. K těm nejznámějším patří Snídaně u Tiffanyho s Audrey Hepburnovou.
Převzetí společnosti Tiffany by bylo jednou z největších akvizicí v historii LVMH. \"Firma Tiffany by mohla být zajímavým doplňkem pro LVMH, která má stále rezervy v pokrytí klenotnického trhu,\" uvedla analytička trhu s luxusním zbožím Deborah Aitkenová ze společnosti Bloomberg Intelligence.
Analytik Rogerio Fujimori z firmy RBC Capital Markets upozornil, že klenotnické zboží patří mezi nejatraktivnější kategorie v luxusním sektoru. \"Společnost Tiffany by se pod LVMH stala lepším podnikem a silnějším konkurentem,\" uvedl rovněž.