\"I když se množství prací na celém projektu oproti původnímu předpokladu zvětšilo, nakonec se nám díky vysokému nasazení techniky i lidí podařilo některé činnosti urychlit, a vyjít tak vstříc požadavkům investora,\" řekl projektový manažer Skansky Michal Vozdecký.
Ve čtyřkilometrovém úseku byly dosud uzavřeny rychlé pruhy v obou směrech a řidiči jezdili pouze v pomalém pruhu a po zpevněné krajnici. Na zbývajícím úseku stavby mezi 98. a 104. kilometrem je hotový cementobetonový kryt vozovky a na jednom z mostů i položené živičné vrstvy. Nyní stavbaři dokončují krajnice a protihlukové stěny a montují ocelová svodidla. Tento úsek bude podle Šucha zprovozněn v druhé polovině listopadu.
Skansku vybralo Ředitelství silnic a dálnic na opravu úseku mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem ve zkráceném výběrovém řízení po problémech s původními dodavateli. Letošní práce za 640 milionů korun začaly v květnu.
Modernizace úseku mezi 90. a 104. kilometrem začala už loni v březnu. Zakázku za 1,75 miliardy korun tehdy dostalo sdružení tvořené českou firmou Geosan Group, italskou Toto Costruzioni Generali a kazašskou SP Sine Midas Stroy, které mělo opravu tohoto úseku D1 dokončit letos. Stavba však nabrala zpoždění a protáhla se do zimy. Při sněžení loni v prosinci se kolem rekonstruovaného úseku vytvořily kolony měřící desítky kilometrů, řidiči v nich trávili mnoho hodin. Kritice za to čelil tehdejší ministr dopravy Dan Ťok (za ANO). Kvůli průtahům v pracích měl podle státu původní dodavatel přijít o smlouvu, ještě dřív od ní sám odstoupil.
Úsek mezi 90. a 94. kilometrem byl podle Šucha zprovozněn 24. září.