\"Udělali jsme vše, aby stavba začala co nejdříve, podařilo se nám zkrátit přípravné procesy. Minulý pátek jsme tak předali staveniště a již nyní začaly práce na tom, aby lávka byla dokončena,\" řekl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).
Oproti původní zřícené lávce bude ta nová širší a díky odlišné konstrukci bude snáze kontrolovatelná. Původní byla postavena tzv. předpjatou konstrukcí, kdy jsou například lana v betonu. \"Všechna místa budou vizuálně přístupná, takže mostní kontrolor snadno zjistí, jestli se na ní něco děje nebo se nějaké části dostávají do špatného stavu,\" řekl Scheinherr.
Lávka bude postavená geometricky tak, aby se při povodni u jejích pilířů nedělaly víry. Také bude mít sklopitelné zábradlí a voda přes něj případně lépe přeteče. \"Ta lávka bude krásným dílem. Bude to obloukový spojitý nosník z ocelového profilu s potrubím o průměru 913 milimetrů. Snese zatížení až 500 kilogramů na metr čtvereční s tím, že po ní může přejet vozidlo o hmotnosti 3,5 tuny,\" řekl Jiří Bažata, ředitel divize Velké projekty společnosti SMP CZ.
Stavební společnost nyní musí lávku napřed založit, kdy zhotoví takzvané štětovnicové stěny poloostrovů, které budou sloužit pro založení dvou základních pilířů. \"Tyto práce by měly být hotovy v lednu a na začátku roku budeme připraveni na montáž té vlastní ocelové konstrukce lávky,\" řekl Bažata.
Kvůli předloňskému zřícení původní láky policisté obvinili dva muže z obecného ohrožení. \"Pokud bude zahájeno trestní řízení, tak se do něj určitě přihlásíme,\" řekl Scheinherr.