Jihočeská hejtmanka Ivana Stráská (ČSSD) uvedla, že o podmínkách kontraktu se obě strany dohadovaly více než rok. \"Jednání proběhla ve dvou kolech. Musím říct, že první nabídka pro nás byla velmi těžko přijatelná, proto jsme pak vstoupili do tvrdého vyjednávání, která trvalo prakticky rok. Docílili jsme nakonec shody, i když trošku bolela obě strany,\" řekla hejtmanka.
Nové desetileté smlouvy se týkají elektrických i motorových trakcí. Jde například o tratě České Budějovice - Tábor, České Budějovice - Strakonice, Tábor - Písek - Strakonice nebo Tábor - Bechyně. \"Docílili jsme toho, že jihočeští cestující budou jezdit v modernizovaných vlacích po nových a kvalitních tratích,\" uvedl krajský radní pro dopravu Jiří Švec (STAN). Dodal, že počet spojů na jihu Čech s novou smlouvou vzroste o 13 procent. \"Odpovídá to zájmu cestujících o dopravu na železnici,\" řekl.
České dráhy na základě nové smlouvy zakoupí do regionu 19 dvoudílných elektrických souprav a sedm dvoudílných motorových souprav. \"Výrazně zvýší kulturu cestování. Kromě toho ale počítáme i s modernizací stávajících vozidel,\" uvedl generální ředitel Českých drah Václav Nebeský.
Vozy Českých drah ujedou po jihočeských železnicích zhruba pět milionu vlakových kilometrů ročně. Nejvíce z toho najezdí soupravy elektrických trakcí.