Loni se prodej aut snížil v celoročním srovnání poprvé od 90. let. Čínská ekonomika totiž zpomaluje a podepisuje se na ní také obchodní válka se Spojenými státy. Ještě před třemi lety rostl prodej aut v Číně z roku na rok dvouciferným tempem. Letos v září klesl o 5,2 procenta, v srpnu pak o 6,9 procenta.
Prodej vozů NEV klesá už čtvrtý měsíc za sebou, v září to bylo o 33 procent. Loni jejich prodej naopak o 62 procent vzrostl, navzdory tomu, že celkový počet aut klesl. Čína výrobu aut NEV podporuje a automobilky musejí plnit stanovené prodejní kvóty. Letos ale vláda snížila vedle řady jiných dotací i subvence na nákup NEV, kam patří elektrické hybridní vozy, čistě elektrická auta a vozy s vodíkovým pohonem. Podle CAAM je možné, že se letos těchto aut prodá méně než loni.
Na poklesu prodeje aut na tradiční paliva se podle CAAM, analytiků, prodejců i zákazníků podepsala skutečnost, že některá města a provincie, které pokrývají nejméně tři pětiny čínského automobilového trhu, zavedly nové emisní standardy s předstihem. Vláda nejzazší termín stanovila na konec roku 2020.
Září a říjnu se v tomto odvětví v Číně říká \"zlaté září\" a \"stříbrný říjen\". Tyto dva měsíce jsou totiž považovány za hlavní sezonu prodeje aut, kdy zákazníci po létě zpravidla nakupují.