Čtvrtletní provozní zisk byl výrazně nižší než očekávání analytiků, kteří jej v průzkumu společnosti Refinitiv odhadovali v průměru na 47,48 miliardy jenů. Výhled provozního zisku na finanční rok, který se uzavře na konci března 2020, automobilka snížila o 35 procent na 150 miliard jenů. Druhý největší výrobce aut v Japonsku očekává, že po celém světě prodá 5,2 milionu vozů, což by bylo o 300.000 méně, než firma uváděla v předchozí prognóze.
Ghosn vedl podnik asi 20 let, loni v listopadu byla ale zatčen a nyní čeká na soud. Čelí obvinění, že využíval firemní peníze pro vlastní účely a podhodnocoval osobní příjmy ve finančních výkazech. Tvrdí však, že je nevinen.
Ghosn je architektem dlouholeté francouzsko-japonské automobilové aliance Renault-Nissan, do které se v roce 2016 zapojila také automobilka Mitsubishi. Po listopadovém zatčení byl postupně odvolán z čela správních rad všech tří členských podniků aliance.
Na začátku letošního října automobilka jmenovala generálním ředitelem dosavadního šéfa čínské divize Makota Učidu (53). V čele podniku vystřídal Hirota Saikawu, který odstoupil, když vyšly najevo nesrovnalosti v jeho příjmech.
Roky uplatňování velkých slev a prodeje celých vozových parků, zejména ve Spojených státech, zanechaly na Nissanu dojem levné značky, podepsaly se negativně na zisku a snížily cenu vozů Nissan při opětovném prodeji, poznamenala agentura Reuters.
Automobilka nyní zavádí plán obnovy, v jehož rámci plánuje do roku 2023 propustit téměř desetinu pracovní síly a snížit celosvětovou výrobu svých vozidel o deset procent. Chce tak snížit náklady, které podle ní pod Ghosnovým vedením neúměrně narostly.