To, co potřebujete doložit k žádosti o obecní byt v centru Brna, určuje Úřad městské části Brno-střed. Sami pracovníci úřadu vám mohou poradit, jaké doklady k žádosti budete potřebovat. Vše ale najdete podrobně i ve formuláři.
- Co potřebujete k zařazení do evidence žadatelů o obecní byt v centru Brna?
- Čím při žádosti o městský byt doložíte příjem?
- Potvrzení o bezdlužnosti a bezproblémovém soužití v nájmu.
- Kde žádost o zařazení do evidence žadatelů o pronájem obecního bytu podat?
Zdroj: Pixabay
Co potřebujete k zařazení do evidence žadatelů o obecní byt v centru Brna?
- Formulář žádosti, který naleznete na webu úřadu. Ten obsahuje i pokyny. V žádosti bude potřeba uvést, kolik osob o byt žádá. U žadatele i případného spolužadatele budete potřebovat úředně ověřené podpisy. S tím nemusíte na poštu, mohou vám je ověřit pracovníci úřadu. Jedno ověření pak vyjde na 30 Kč.
- Výpis z katastru nemovitostí (Evidence práv pro osobu), čímž doložíte, že nejste vlastníkem žádné nemovitosti. V případě manželů doloží doklad oba. Výpis seženete na katastrálním úřadě, který sídli v Brně na Moravském náměstí. Jeden stojí 50 Kč.
- Doklad prokazující zdroj příjmů
- Potvrzení o studiu v případě studentů
- Doklad o evidenci na úřadě práce, pokud jste uchazeč o zaměstnání.
- Potvrzení o bezdlužnosti a bezproblémovém soužití v nájmu.
- Kopii nájemní smlouvy, pokud žijete v pronajatém bytě.
- Potvrzení o trvalém pobytu z cizinecké policie, která v Brně sídlí na ulici Hněvkovského, pokud je žadatelem cizinec, manželé opět musí doložit oba.
- Kopie žádosti o rozvod a potvrzení sociálního odboru MMB nebo ÚMČ, pokud je žadatelem osoba v rozvodovém řízení.
- Průvodní dopis, ve kterém můžete vysvětlit důvody, proč žádáte o pronájem obecního bytu. Není však povinný.
Čím při žádosti o městský byt doložíte příjem?
- Pracovní smlouva – zaměstnancům zvyšuje bodové hodnocení platový nebo mzdový výměr.
- Daňové přiznání – osoby samostatně výdělečně činné ještě přidají doklad prokazující podnikání.
Osoby, které pobírají sociální dávky, musí doložit rozhodnutí o přiznání těchto dávek, čili přiznání a výměr důchodů, odměny pěstouna, příspěvku na péči II. stupně a více, rodičovského příspěvku, peněžité pomoci v mateřství apod.
Uchazeči o zaměstnání v evidenci na úřadu práce budou potřebovat přiznání o podpoře v nezaměstnanosti anebo při rekvalifikaci s výší dávky a obdobím, během kterého je poskytována.
Potvrzení o bezdlužnosti a bezproblémovém soužití v nájmu
Pokud bydlíte v pronajatém bytě, majitel či správce vám bude muset potvrdit, že doposud nedlužíte na nájemném a na službách spojených s nájmem, hrubě neporušujete podmínky nájemní smlouvy a byt neužíváte protiprávně. Toto potvrzení se nachází přímo ve formuláři žádosti na straně 2.
Osoby žijící v obecním bytě u rodičů doloží rozpis na služby a kopii nájemní smlouvy, jestliže jsou v ní uvedeni. Pokud však bydlíte s rodiči v bytě, který není obecní, a nejste uvedeni v nájemní smlouvě, dodáte jen čestné prohlášení o bezdlužnosti a bezproblémovém soužití. K tomu nepoužijete stranu 2 ani žádný jiný formulář a vzor. Budete si ho muset sepsat sami a nechat podepsat od rodičů.
Pokud žijete v azylovém domě, také budete potřebovat čestné prohlášení o bezdlužnosti.
Kde žádost o zařazení evidence žadatelů o pronájem obecního bytu podat?
Žádost společně se všemi potřebnými doklady musíte doložit na podatelně Úřadu městské části Brno-střed, která sídlí na ulici Dominikánská. Pokud byste si s čímkoliv nevěděli rady, pracovnicí úřadu vám vše vysvětlí a poradí.
Čtěte také: