Stále více řidičů tráví v autě mnoho času

02.12.2020 | , Finance.cz
POJIŠTĚNÍ


perex-img Zdroj: Finance.cz

Stávající minimální limity plnění považuji osobně za nedostatečné, říká Aleš Zethner, ředitel Úseku pojištění vozidel společnosti Kooperativa

Jaké jsou hlavní trendy v autopojištění roku 2020? 
Většina letošního roku byla a dosud je ovlivněna pandemickou situací. Pokud bych měl identifikovat hlavní trend, pak je to akcelerace alternativních „bezkontaktních“ způsobů sjednání pojištění, jako je sjednání pojistné smlouvy na dálku prostřednictvím internetu či telefonicky. S tímto trendem úzce souvisí i další novinky, které připravujeme a jež umožní další redukci fyzického kontaktu nejen při sjednání smlouvy, ale i během jejího života – například v případě pojistné události či nutnosti prohlídky vozidla.

Čeští motoristé díky konkurenci jsou stále náročnější. Čím je chcete přitáhnout?
Například mimo zjednodušení produktu a snížení počtu výluk jsme aktuálně upravili pojištění skel, kdy nově kryjeme i škody na střešních oknech a panoramatických střechách. Pojistné krytí u pojištění skel jsme jako první na trhu rozšířili i o výplňová skla vnějších zpětných zrcátek. Pro příští rok připravujeme produkty zaměřené na specifické skupiny řidičů a rádi bychom si v našem produktu vyzkoušeli i jednu z technologických novinek.

Jakou?
To bych ještě neprozrazoval. Ale věříme, že výše pojistného může být i dobrou motivací pro změnu chování řidiče na silnici, pokud zjistí, že jej za rozumné pojistné nepojistí žádná pojišťovna. A to v rámci individuální tarifikace klienta, kterou by mohly pojišťovny uplatnit i podle toho, jak se řidič na silnici skutečně chová − například zda za jízdy telefonuje, jak dodržuje předepsanou rychlost či jak často intenzivně akceleruje, brzdí a podobně. Technologie k takovému vyhodnocení chování řidičů jsou již k dispozici a jsem přesvědčen, že v řádu jednotek let se stanou běžnými i u nás. 

Řidiči stále více dávají přednost pojišťovnám se širší nabídkou asistenční služby. Jste i v tomto ohledu vstřícní?
Máte pravdu. Roste skupina řidičů, kteří tráví ve vozidle mnoho času, případně často cestují do zahraničí a chtějí mít jistotu pomoci v každé složité situa­ci. Naše dceřiná společnost Global Assistance schopna nabídnout špičkové asistenční služby po celém světě. Vytvoření nové úrovně asistence MAX+ pro náročné a aktivní řidiče se tak přímo nabízela. V jejím rámci pro nepojízdné vozidlo zajistíme příjezd a práci mechanika v terénu, vyproštění, odtah vozidla nebo přeložení nákladu do náhradního vozidla, a to vše bez limitu. Oproti dalším našim asistenčním programům nabízí nově bezlimitní asistenci při poruše, havárii, řádění živlu, vandalismu a částečném odcizení nejen v ČR, ale i v zahraničí. Významným argumentem je také zapůjčení náhradního osobního vozidla v  ČR i v zahraničí až na sedm dní či jeho úschovu až na 15 dní. 

Svým klientům doporučujete zvolit vyšší limity plnění. Proč by to měli dělat? Vyplatí se jim to?
Stávající minimální limity plnění – 35 milionů korun považuji osobně za nedostatečné. Ostatně byly zavedeny zhruba před patnácti lety, kdy speciálně náhrady za nemajetkové újmy zdaleka nedosahovaly takové výše jako po účinnosti nového občanského zákoníku. Škody přes 35 milionů sice nejsou zatím příliš časté, ale dějí se a jejich počet narůstá a výjimkou nejsou ani škody přesahující 100 milionů korun. Pro řidiče, kterému by jím sjednaný limit nestačil na úhradu všech škod, je taková situace doslova likvidační, protože je povinen škodu nad rámec limitů uhradit sám. Rozdíl v pojistném mezi nejnižším limitem a limitem alespoň 70, či lépe 100 milionů činí ročně několik stokorun. To je myslím akceptovatelná cena za klidnější spaní a ušetřené starosti v případě nehody s velmi závažnými následky, kterou může způsobit kdokoli z nás. 

Čím sjednávání vyšších limitů podporujete? Máte připravené pro klienty nějaké benefity?
Již od konce loňského roku, kdy byl spuštěn aktuální retailový produkt, máme spuštěný systém benefitů, motivujících klienty k tomu, aby volili vyšší limity plnění. Klient tak kromě samotného povinného ručení může získat dle zvoleného limitu i další doplňková pojištění v ceně povinného ručení. Například ke smlouvám s limitem 70/70 milionů a vyšším zákazníkovi přibalíme úrazové pojištění řidiče. Při sjednání povinného ručení s limity 100/100 milionů korun a vyššími pak klienti získají navíc i přímou likvidaci v ceně. Stejně důležitá je ale i osvěta a dobrá práce obchodníka, který by měl pro klienta hledat řešení nikoli nejlevnější, ale nejvhodnější, tedy i s adekvátně nastavenými limity plnění. Zájem klientů naznačuje, že se nám to daří, neboť více než tři čtvrtiny z nich si už volí limity 70/70 milionů a vyšší.

Autor článku

Redakce

Redakce  


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: POJIŠTĚNÍ