V současné době působí na českém trhu pět stavebních spořitelen, které již nenabízí pouze samotné stavební spoření, ale v rámci spolupráce s bankami také další produkty. Spolupráce je vzájemná, což klientům umožňuje získat informace mnohem snadněji.
Stavební spoření si klient uzavírá na řadu let. Někteří uvažují pouze o spoření, jiní počítají i s možností vzít si úvěr. Někteří až časem zjistí, že se jim uzavřené stavební spoření hodí na pořízení či renovaci bydlení. Ať již klient patří do jakékoli z těchto skupin, potřebuje mít v průběhu spoření, ale i případného splácení úvěru, informace o svých účtech.
Výpis z účtu
Základním informačním materiálem, který stavební spořitelna klientovi zasílá každý rok, je výpis z účtu. Tento výpis klient obdrží začátkem roku a jsou na něm uvedeny, nejen všechny připsané vklady za poslední rok a suma pro nárok na státní podporu (spořící účet), ale také všechny splátky úvěru či hodnota úroků pro odečet od základu daně v případě úvěrového účtu. Mnohým klientům tyto informace stačí.
Telefon – zelená či zákaznická linka
V okamžiku, kdy klient zjistí, že nějakou informaci o své smlouvě či účtu stavebního spoření potřebuje, je asi nejjednodušší a nejdostupnější formou vzít telefon a zavolat. Všechny stavební spořitelny mají na svých internetových stránkách uvedeny telefony, na kterých můžete získat konkrétní odpovědi na vaše otázky.
Kontaktní formulář, email
Pokud klient na informaci nespěchá, má další možnost a tou je na internetové stránce dané spořitelny vyhledat tzv. kontaktní formulář. Zde může klient požádat o návštěvu poradce či přímo napsat svůj dotaz a stavební spořitelna mu odpoví. Většinou si lze i vybrat jakou formu odpovědi klient preferuje. To je zda má odpověď přijít klientovi na uvedený email, či mu má být zavoláno v určitou dobu. Otázky či připomínky můžete také posílat přímo bez kontaktního formuláře z vašeho emailu, pokud znáte email na stavební spořitelnu.
TIP: Použijte seznam stavebních spořitelen s telefony, emaily, ...
Pobočky, poradenská centra, poradci a banky
V případě, kdy klient preferuje osobní kontakt, má hned několik možností. Potřebuje-li získat informaci může kontaktovat svého poradce či o jeho návštěvu požádat např. kontaktním formulářem. Stavební spořitelny mají také řadu poboček a poradenských center, na kterých klient získá veškeré informace, které potřebuje vědět. A protože stavební spořitelny, jak již bylo řečeno výše, spolupracují se svými mateřskými bankami, klienti mají možnost využít i všechny pobočky dané banky a většinu informací, změn či dodatků týkajích se stavebního spoření vyřídit přímo tam.
Internet
V současné době, kdy je většina z nás zvyklá mít o svých financích - účtech přehled dvacetčtyři hodin denně pomocí internetových či mobilních aplikací, se nám již výše uvedené způsoby jak mít přehled o účtu stavebního spoření, nemusí zdá dostatečné a nespokojíme se jen s ročním výpisem. Získat informace o smlouvě a účtu stavebního spoření nabízí stavební spořiteleny podobně jako banky v rámci online aplikací. Některé mají přímo své internetové aplikace, jiné využívají aplikace internetového bankovnictví svých mateřských bank, zde ovšem může být podmínkou mít běžný účet u dané banky.
Stavební spořitelna | www adresa | internetová aplikace |
---|---|---|
Českomoravská stavební
spořitelna |
www.cmss.cz | mojeLiška |
Modrá
pyramida stavební spořitelna |
www.mpss.cz | internetové bankovnictví KB MojeBanka |
Raiffeisen
stavební spořitelna |
www.rsts.cz | Internet servis |
Stavební spořitelna
ČS |
www.burinka.cz | internetové bankovnictví ČS SERVIS 24 |
Wüstenrot
stavební spořitelna |
www.wuestenrot.cz | Portál pro klienty |
Další možnosti
Kontaktovat a získat od stavební spořitelny informace lze i méně obvyklými způsoby. Pokud máte zřízenu datovou schránku, tak i to je možnost jak komunikovat s vaší stavební spořitelnou (ID datové schránky mají stavební spořitelny uvedeny na svých webových stránkách). A zkusit můžete třeba i Skype.