Mezi přednosti kvalitních fakturačních programů patří také výpočet cashflow či platby DPH, propojení s dalším softwarem (jako je e-shop či účetní program), ale také snadná spolupráce s účetní či automatická příprava podkladů pro úřady.
Faktura vystavená cestou ze schůzky
Vystavení faktury nebo zálohovky trvá chvíli. Zadáte IČ zákazníka nebo ho vyberete z adresáře. Uvedete, co fakturujete a za kolik. Aplikace typu iDoklad, který v Česku denně využívají desítky tisíc podnikatelů, doplní zbytek údajů a pohlídá náležitosti dokladu.
Fakturu pak odešlete rovnou z aplikace nebo přes e-mail. V kvalitním fakturačním systému si navíc nastavíte vzhled dokladu podle svých preferencí, ať ladí s vaší značkou, nebo webem. Pokud jste plátce, spočítá i DPH a nebo ověří solventnost zákazníka.
O penězích máte vždy přehled
Nejen, že s fakturačním systémem hned po přihlášení vidíte, kolik jste vyfakturovali, víte také, komu musíte zaplatit a kdo vám kolik dluží. Grafický přehled cashflow vám ukáže, jak jste na tom reálně s penězi i kolik zaplatíte na DPH. Pokud se k hranici placení DPH blížíte, aplikace vás včas upozorní.
Propojení s bankou i e-shopem
Fakturační aplikaci jednoduše rozšíříte o další funkce, které vám ušetří práci. Stačí ji napojit na další software. Konkrétně iDoklad propojíte například s:
- bankou,
- účetním systémem (např. Money, Pohoda),
- e-shopem (např. na platformě Shopify, WooCommerce či oXyShop),
- CRM,
- aplikací na měření času při práci, jako je Toggl, či Freelo pro projektové řízení.
Spolupráce s účetní a podklady pro úřady po ruce
Své účetní stačí vytvořit do aplikace přístup, kdykoliv se pak přihlásí a stáhne si doklady. Nebo aplikaci rovnou propojíte s účetním softwarem typu Money nebo Pohoda.
S fakturační aplikací máte kdykoliv k ruce i výkazy pro úřady – vygeneruje vám podklady pro přiznání k dani z příjmů fyzických osob, DPH i kontrolní přihlášení. Vy doklady jen nahrajete na Daňový portál a rozešlete je na úřady.