Pojištění jako firemní náklad ano nebo ne?

24.12.2024 | , klikpojisteni.cz
Komerční sdělení


perex-img Zdroj: Pexels.com

Náklady na podnikání neustále rostou, každý podnikatel se tak snaží zjistit, zda by se nedalo někde ušetřit. Obecně platí, že čím jsou náklady vyšší, tím nižší může být vaše daňová zátěž. Minimálně za předpokladu, že při podnikání uplatňujete skutečné výdaje. Dá se ušetřit i na pojistném?

sluchatka

Poslechněte si článek v audio verzi

00:00 / 00:00

Tento článek pro vás načetl robotický hlas. Jestliže v něm najdete chybu ve výslovnosti, dejte nám prosím vědět.

(Ne)započitatelné výdaje

Rozeznat daňově uznatelné náklady od těch neuznatelných není na první pohled zcela jednoduché, zákon o daních z příjmů navíc náklady rozděluje hned do 3 skupin:

  • Náklady, které jsou ze zákona daňově uznatelné, pokud slouží k podnikání.
  • Blíže neurčené náklady, které jsou daňově uznatelné, pokud poplatník prokáže, že slouží k zajištění a udržení zdanitelných příjmů.
  • Náklady, které jsou vždy daňově neuznatelné, a to navzdory tomu, že slouží k podnikání.

Je pojištění daňově uznatelné?

Daňově uznatelné výdaje stanoví Zákon o daních z příjmu, stejně jako podmínky, za kterých se náklad opravdu stane daňově uznatelným. Když se zaměříme konkrétně na pojištění, pak se daňově uznatelné stane v případě, že jde o pojištění placené v souvislosti s podnikáním. Příkladem může být např. pojištění majetku podnikatele, pojištění profesní odpovědnosti nebo pojištění ztráty ušlého zisku.

Zdroj: Pexels.com

Klady a zápory pojištění jako daňově uznatelného nákladu

Daňově uznatelné náklady, tedy i pojištění, vám sníží základ daně, a tudíž i výslednou daň z příjmu. Když navíc uzavřete hromadnou pojistku, většinou se dočkáte výhodnějšího pojistného. A to už se vyplatí. Na druhou stranu je třeba vědět, že náklad sám o sobě nestačí. Aby byl uznatelný a snížil vám základ daně, je třeba splnit několik podmínek. Jakých?

  1. Podnikatel musí prokázat, kdy, komu a kolik zaplatil. Nejčastěji se k tomu používá daňový doklad (doklad o zaplacení). Náklad také musí spadat do daného účetního období.
  2. Náklady je důležité správně vést v daňové evidenci.
  3. Náklady musí mít přímou souvislost s podnikáním, musí tedy být vynaložené na dosažení, zajištění a udržení zdanitelných příjmů.
  4. Výše nákladů musí odpovídat běžným tržním podmínkám, druhu a rozsahu podnikatelské činnosti.

Autor článku

Komerční sdělení  

Články ze sekce: Komerční sdělení