Sdružení obrany spotřebitelů ČR už několikrát upozorňovalo na praktiky velkých obchodů, které při různých akcích avizují vysoké slevy na jednotlivé druhy zboží. Když se spotřebitelé nechají na takovou reklamu nalákat, zjistí, že byli prostě oklamáni. Potvrdilo se to znovu při dnešním otevření pražského hypermarketu Tesco. Spotřebitele firma lákala na výrazné slevy mj. fotoaparátu Kodak (původní cena 8999 Kč ve slevě 2499 Kč). Během několika minut byl fotoaparát vyprodán.
„Tesco se snažilo nahradit avizovaný fotoaparát jiným, jehož cena nebyla pro spotřebitele zdaleka tak výhodná. Nezajistilo, aby po dostatečně dlouhou dobu bylo zboží, na něž dělali bombastickou reklamu v různých médiích, spotřebitelům k dispozici. Znovu se ukazuje nutnost stanovit prodejcům povinnost, jako je tomu např. v sousedním Německu, mít při podobných akcích zásobu zboží alespoň na dva dny,“ zdůraznila Ivana Picková ze Sdružení obrany spotřebitelů. „Obrátili se na nás spotřebitelé, kteří se cítí jednáním hypermarketu podvedeni, považují jeho chování za klamání spotřebitele. Na jejich otázky nebyli pracovníci hypermarketu schopni odpovědět, vymlouvali se, že nabídka platí do vyprodání zásob,“ dodala Picková.
Sdružení obrany spotřebitelů ČR se domnívá, že podobný přístup vůči spotřebitelům, s nímž vchází Tesco do další části Prahy, jen dokládá, že je nanejvýš nutné podobné praktiky zakázat. Spotřebitel má právo na důstojný nákup, na pravdivé informace. Prodejci by se měli odnaučit zacházet se spotřebitelem jen jako s objektem svého zisku, kterého je třeba pouze nalákat do prodejny jakýmkoli způsobem.