Rychlíkový spoj 876/877 by takto měl být veden jednotkou pendolino až do konce platnosti stávajícího jízdního řádu (s výjimkou dnů, kdy se souprava bude účastnit některé z prezentačních akcí nebo jiných příprav na plný provoz od 11. 12.).
Zcela zaplněný vlak pendolino tak úspěšně vykonal premiérovou jízdu s cestujícími na trase Brno – Praha.
Další souprava rychlovlaku pendolino se pak V ZÁVĚRU TOHOTO TÝDNE (některé sdělovací prostředky uvedly mylně, že již dnes) navrátí zpět na děčínský rychlík R 772 s odjezdem v 10.26 hodin z Prahy Masarykova nádraží.
České dráhy tak chtějí umožnit co nejširší veřejnosti, aby měla možnost seznámit se a svézt se novým rychlovlakem. Doposud se vlak pendolino během prezentačních akcí po celé České republice těšil obrovskému zájmu veřejnosti.
Rychlíky 876/877 zastavují kromě Brna a Prahy v následujících stanicích: Blansko, Skalice nad Svitavou, Letovice, Svitavy, Česká Třebová, Choceň (zastavuje pouze ve směru do Prahy), Pardubice hl. n. a Kolín.
ČESKÉ DRÁHY UPOZORŇUJÍ, ŽE VZHLEDEM K TOMU, ŽE UVEDENÉ SPOJE NEJSOU POVINNĚ MÍSTENKOVÉ, MŮŽE KVŮLI OBROVSKÉMU ZÁJMU VEŘEJNOSTI O SVEZENÍ RYCHLOVLAKEM PENDOLINO DOCHÁZET K VĚTŠÍ MÍŘE OBSAZENOSTI TĚCHTO VLAKŮ.
Souprava pendolino má potřebná schválení oprávněných institucí pro provoz v ČR pod stejnosměrnou i střídavou trakcí
Drážní úřad České republiky jako nezávislá oprávněná státní instituce vydal potřebná schválení pro provoz soupravy pendolino s cestujícími pod stejnosměrnou i střídavou trakcí. Nic již tedy nestojí v cestě zahájení plného provozu s cestujícími od platnosti nového jízdního řádu, a to jak na trase Ostrava – Praha v kategorii SC Pendolino tak na trase Břeclav – Brno – Praha v kategoriích vlaků EuroCity a InterCity.
„ČVUT jako akreditovaná nezávislá autorita provedlo v rámci schvalovacího procesu příslušná měření a analýzy. Jejich výsledky poskytují garanci bezpečného provozu jednotky pendolino na koridorových tratích a umožnily Drážnímu úřadu povolit provoz vlaku s cestujícími pod stejnosměrnou i střídavou trakcí“, uvedl ke schvalovacímu procesu Prof. Ing. Petr Moos, CSc., proděkan pro vědu a výzkum Dopravní fakulty ČVUT Praha.
Schvalovací proces dokončuje také Německý spolkový drážní úřad (EBA), který by své vyjádření měl poskytnout v průběhu následujících dnů – rovněž ještě před zahájením platnosti nového grafikonu 11. prosince 2005. Spolkový drážní úřad je přitom obecně uznávanou evropskou autoritou při schvalování provozu železničních vozidel a jeho schvalovací verdikt má rozhodující platnost pro většinu evropských železničních správ.
Rychlovlaky pendolino patří ke špičkové železniční technice používané dnes v řadě evropských zemích, kde právě díky technologii naklápěcí skříně mohou tyto vlaky dosahovat vyšších rychlostí než klasické soupravy tažené lokomotivami. Rychlovlaky pendolino tak dnes jezdí například ve Velké Británii (provozovatel Virgin Trains), ve Švýcarsku (CIS Alpino), v Itálii (FS Treno Italia), v Portugalsku, ve Slovinsku a v dalších zemích.