Celosvětovým trendem v oblasti vybavování kanceláří je zmenšování plochy pracovního místa. Technika vytlačuje nábytek z kanceláří. „Jestliže před pár lety byly pro pracovníka potřeba zhruba 3 m2 pracovní plochy, dnes už jsou to jen 2 m2. Řada dokumentů se archivuje už jen elektronicky, takže se značně eliminuje potřeba skříní a odkládacích ploch. Také pracovní stoly se zmenšují,“ přibližuje současný vývoj podoby kanceláří Pavel Lůžek, ředitel vývoje produktů. Podle něj jsou na trhu s kancelářským nábytkem stálicí právě pracovní židle. Zatímco prodej nábytku stagnuje, po židlích je a bude poptávka stále.
Společnost TECHO, a. s. sice kancelářské židle už dávno prodává, sama je ale zatím nikdy nevyráběla. „Židle nakupujeme u několika firem. Jsou velmi kvalitní, pro některé naše zákazníky ale příliš drahé,“ říká Pavel Lůžek. „Firmy, se kterými spolupracujeme, komponenty pro montáž židlí nevyrábějí, ale nakupují je u svých, mnohdy zahraničních, dodavatelů. Jejich produkty jsou pak pro našeho zákazníka ve výsledku dražší, než kdybychom komponenty koupili my a finální zhotovení židlí zajistili u nás. Právě to byl jeden z impulsů, které nás dovedly k rozhodnutí vyrábět židle v našich dílnách,“ vysvětluje Pavel Lůžek příčiny rozšíření výroby.
První typ židle, kterou společnost TECHO, a. s. vyrobí, ponese název SCIO. V překladu z latiny znamená zhruba toto: VĚDĚT, ZNÁT, DOBŘE SLOUŽIT. Technické i ergonomické parametry SCIO splňují přísné normy Evropské unie, a to i přesto, že výrobci na českém trhu nejsou tyto normy povinni splňovat, je jim to pouze doporučeno. SCIO byla certifikována Strojírenským zkušebním ústavem, s. p. v Jablonci nad Nisou.
Rozšíření produkce o kancelářské židle je pro TECHO, a. s. přelomovou záležitostí. „V prosinci zahájíme výrobu a v závislosti na tom, jaký bude ohlas od zákazníků, začneme s designováním vlastních židlí. Naší snahou je, aby SCIO byla solidní kancelářská židle, která bude sloužit dobře a dlouho. Věříme, že našim zákazníkům znovu nabídneme kvalitu bez kompromisů, na kterou už si od nás zvykli a přitom za cenu, která je pro ně akceptovatelná,“ uzavírá Jiří Kejval, generální ředitel společnosti TECHO, a. s.