„Standardy APVTS reálně fungují jako ochrana zákazníků nejen pro členy APVTS, ale pro celý telekomunikační trh. Jsem velmi rád, že APVTS se tak přímo podílí na zlepšení nabídky telekomunikačních služeb všem zákazníkům,“ uvádí Svatoslav Novák, předseda APVTS, skutečnost, že Standardy akceptovali i operátoři, kteří nejsou sdruženi v APVTS.
Petr Kastner, vedoucí komise pro linky 976 APVTS, která na celém projektu pracovala, dodává: „Výrazný pokles podvodných volání o více než 40% od začátku roku je jasným důkazem toho, že Standardy APVTS definují podmínky pro poskytování služeb na linkách 976 k ochraně uživatelů. Přiložený graf zaznamenává pokles objemu provozu na linkách 976 s vysokým tarifem od ledna do listopadu letošního roku. Výrazný pokles objemu provozu dokazuje, že - díky vlivu Standardů- byl omezen počet podvodných volání.“
APVTS již v září 2004 na základě informací Českého Telecomu a v týmu s operátory Contactel, Czech On Line, ČD Telematika, České radiokomunikace a GTS Novera začala na své půdě řešit problematiku linek 976. Díky aktivitám APVTS se o řešení problematiky dozvěděli také ostatní telekomunikační operátoři, média a široká veřejnost. Společným úsilím byly přijaty zásady pro bezpečné poskytování služeb na linkách 976, ke kterým se přihlásili všichni významní telekomunikační operátoři. Standardy podepsali téměř všichni operátoři propojení se sítí Českého Telecomu.