Portál BusinessInfo.cz se rozhodl pro komplexní změnu webového řešení v polovině roku 2005. Ještě před tímto velkým zásahem proběhl audit přístupnosti. „Věděli jsme, že množství praktických podnikatelských informací zůstávalo pro část uživatelů portálu hůře dostupné.Proto jsme se rozhodli, že se při následné změně stránek pokusíme splnit doporučení Ministerstva informatiky o přístupnosti webů státní správy,“ přibližuje situaci tehdejší koordinátor projektu Michal Sontodinomo.
Co říkají pravidla pro tvorbu přístupného webu?
Existují specifické skupiny uživatelů, které mají i specifické potřeby. V praxi to jsou většinou zrakově a sluchově postižení, případně uživatelé se sníženou hybností rukou nebo poruchami soustředění. Tito uživatelé využívají pomocné technologie, například hlasové výstupy a braillské řádky, které informace z WWW stránek zprostředkovávají. Aby tyto pomůcky fungovaly, je třeba, aby webová stránka splňovala kritéria přístupného webu.
Web, který splňuje tato pravidla je navíc velmi užitečný i uživatelům bez zdravotního postižení. Vyhovuje totiž také uživatelům, kteří využívají méně obvyklá zobrazovací zařízení, operační systémy nebo softwarové vybavení.
BusinessInfo.cz je nyní bezbariérové
V září roku 2005 byla dokončena rozsáhlá obměna stránek portálu. „Po několika dalších drobnějších úpravách jsme požádali konzultační centrum Dobrý web o audit, který by potvrdil, že je portál BusinessInfo.cz plně bezbariérový. Audit vyzněl velmi příznivě a jsem rád, že se odvedená práce opravdu vyplatila,“ říká Ivan Svoboda, koordinátor projektu.
Přístupnost oceňují také uživatelé
„Prostředí veřejné správy je jednoznačně oblastí, kde je třeba zajistit rovný přístup k informacím pro všechny uživatele. Jsem ráda, že BusinessInfo.cz jde i v tomto směru příkladem a patří mezi portály, které jsou k dispozici skutečně všem", doplňuje Jitka Hanzlíčková, generální ředitelka proexportní agentury CzechTrade, která je provozovatelem portálu.
Grafická proměna a jeho plná bezbariérovost se pozitivně projevila okamžitým růstem návštěvnosti portálu. Zatímco v listopadu loňského roku zaznamenával portál přibližně 35 tisíc individuálních návštěv, meziroční skok přesáhl 100 tisíc návštěv. Letos v listopadu návštěvnost portálu BusinessInfo.cz dosáhla 133 000 individuálních návštěv.
O portálu BusinessInfo.cz
Portál BusinessInfo.cz je oficiálním zdrojem informací pro podnikatele. Gestorem projektu je Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR (MPO), koordinací a realizací je pověřena národní proexportní agentura CzechTrade, příspěvková organizace MPO.