Josef Bazala, předseda představenstva a generální ředitel, Českých drah, a. s., k tomu poznamenává: „Poprvé po mnoha letech se podařilo kolektivní vyjednávání dovést k úspěšnému konci a k dohodě ještě před Vánoci. Považuji to za výrazný úspěch nového přístupu v zaměstnanecké politice Českých drah a signál velmi konstruktivní komunikace mezi vedením podniku a zástupci odborů i do budoucna.“
Včasný podpis kolektivní dohody je další z výrazných změn v rámci Českých drah po příchodu nového vedení v květnu letošního roku. Mezi ně patří také uvedení do provozu rychlovlaků pendolino, úspěšné vyjednávání s kraji o zajištění dopravní regionální obslužnosti či realizace strategických programů zaměřených na modernizaci vozového parku (Regionova, jednotky 471, modernizace dalších vlaků) a staniční infrastruktury (projekt Živá nádraží).
Nová kolektivní dohoda vstoupí v platnost 1. ledna 2006 a oproti letošnímu roku garantuje nárůst mezd ve výši 5,7 %. Zachovány zůstanou téměř všechny ostatní zaměstnanecké výhody – například 1 – 2 týdny dovolené navíc (podle profesí) či příspěvek zaměstnavatele na životní pojištění a penzijní připojištění.
Kromě Kolektivní smlouvy vstoupí od 1. ledna 2006 v platnost také nový Katalog prací, který zohlední změny u jednotlivých profesí vyvolané transformací Českých drah v uplynulých letech. Aktualizovaný katalog přispěje k dalšímu zlepšení pracovních podmínek zaměstnanců Českých drah, a.s. a k jejich spravedlivějšímu odměňování.
České dráhy by podle předběžných odhadovaných ukazatelů měly ke konci roku 2005 zaměstnávat přibližně 62 tisíc zaměstnanců (asi o 10 tisíc méně než na počátku roku) a průměrná hrubá mzda by měla na konci roku 2005 činit 19 257 Kč.