„V podstatě to je možné až do vynesení prvoinstančního rozhodnutí soudu,“ uvedla Klára Přikrylová z SOS, „ale stojí za úvahu nenechávat připojení k žalobě na poslední chvíli.“
SOS Výzvu klientům ČSOB zveřejnilo 7. listopadu, mj. na svých internetových stránkách www.spotrebitele.info/csob, kde zájemci o podání žaloby získají rovněž všechny základní podrobnosti včetně informace o nákladech soudního řízení a odpovědi na nejčastěji pokládané dotazy spotřebitelů. Výzva SOS se vztahuje na tyto poplatky účtované ČSOB: zejména poplatek za vedení účtu a poplatek za zrušení účtu, dále pak poplatek za neoprávněnou reklamaci transakce platební kartou (ne však v důsledku zneužití karty nedbalostí klienta) a „neadresný poplatek“ – tzn. takový poplatek, který je sice uveden v sazebníku za specifikovanou službu, ale klient tuto službu nevyužívá. Zdůrazňujeme, že se musí jednat o běžný účet, který není součástí tzv. produktových balíčků služeb.
Na četné dotazy klientů, kteří mají zájem připojit se k žalobě, SOS informuje, že v současné době zpracovává došlé podklady a vyzývá ty klienty ČSOB, kteří splňují ve Výzvě uvedená kritéria, aby zaslali podklady, informuje Klára Přikrylová, která se v SOS danou kauzou zabývá. Advokátní kancelář, která bude jednotlivé klienty ve sporu zastupovat, počítá, že žaloba bude podána neprodleně po zhodnocení podkladů registrovaných klientů ČSOB, tedy počátkem roku 2006. Do té doby musí být pohromadě veškeré nutné náležitosti.