Co dělat, když nevím jak zdanit příjmy od pojišťovny při havárii vozidla na leasing?

30.03.2006 | , Finance.cz
LEASING A SPLÁTKY


perex-img Zdroj: Finance.cz

Pořídili jste si při podnikaní prostřednictvím leasingu automobil, se kterým jste havarovali, leasingová společnost vám vrátila část peněz a vrak jste prodali. A nyní přemýšlíte, zda jsou tyto příjmy zdanitelné...

Dnes vám ukážeme situaci, kdy si podnikatelka pořídila osobní automobil na leasing a v následujících dvou letech si uplatnila leasingové splátky do nákladů. Ještě před ukončením leasingu s vozidlem havarovala a vůz byl totálně zničen. Leasingová společnost jí vrátila část peněz a vrak, který podnikatelka ihned prodala. Nyní si však podnikatelka není jistá, zda jsou tyto příjmy zdanitelné.

   
Jak postupovat

  • Havárii vozu na leasing musíte ohlásit policii ČR.
     
  • Dále je nutné nahlásit událost na pojišťovně, u která bylo uzavřené pojištění.
     
  • Událost je také potřeba ohlásit Vaší leasingové společnosti (stačí písemně či faxem).
     
  • Leasingová společnost pak provede vyúčtování a vrátí vám část peněz z akontace na váš účet.
     
  • Vrak vozu můžete nyní prodat. 
     
  • Ohledně daňového hlediska je akontace nedaňový výdaj, takže i její vrácení, resp. její části, je nedaňový příjem. Pokud jde o prodej vraku, jedná se o daňový příjem.

 
Zdroj: Poradenské centrum

Autor článku

Vladimír Šindelka  


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: LEASING A SPLÁTKY