V uplynulém pololetí se v nákupech na splátky jasně projevoval vliv sezóny. „Zatímco začátkem roku využívali klienti nákupy na splátky k pořízení zlevněného zboží, zejména spotřební elektroniky, před létem výrazně stoupl zájem o financování „letních“ produktů – zejména motocyklů, fotoaparátů a potřeb pro kutily,“ uvedl ing. Václav Horák, generální ředitel společnosti Cetelem.
Nákupům na splátky stále dominuje spotřební elektronika a domácí spotřebiče, které tvoří téměř polovinu všech úvěrů, které Cetelem poskytl v prodejnách svých obchodních partnerů. O spotřební elektroniku byl největší zájem v lednu a v únoru, kdy lidé nakupovali na splátky zejména televizory a domácí kina. „Velký vliv zde sehrály výrazné slevy na počátku roku a zájem spotřebitelů sledovat sportovní utkání na kvalitních nových televizorech,“ upřesnil Václav Horák. O domácí spotřebiče byl největší zájem v dubnu a nejvíce se na splátky prodávaly pračky.
Ve druhém čtvrtletí roku vzrostl zájem o typicky letní zboží. Největší sezónní nárůst nákupů na splátky se projevil u potřeb pro kutily a zahrádkáře – v květnu a červnu financoval Cetelem více než čtyřnásobek tohoto zboží v porovnání s lednem a únorem. Před létem rovněž rostl zájem o pořízení nového fotoaparátu – v červnu financoval Cetelem dvakrát tolik fotoaparátů než v lednu 2006.
„Spotřebitelé si oblíbili spotřebitelské úvěry jako finanční nástroj, který jim umožňuje flexibilně plánovat jejich rodinné výdaje,“ uvedl Václav Horák. „Zejména v období výprodejů nebo v případě blížící se sezóny lidé oceňují, že si mohou vybrané zboží koupit ihned a jeho splácení rozložit na delší období.“