Strategií Československé obchodní banky, která byla v minulosti bankou číslo jedna pro zajišťování zahraničního platebního styku, se stává rozšiřování nabídky pro drobnou klientelu. Československá obchodní banka oslaví v tomto roce ji 35. Narozeniny. Daný peněžní ústav není proto na českém bankovním trhu žádným nováčkem, jeho historie se
datuje již od roku 1965. Od počátku její existence bylo hlavní doménou banky zajišťování zahraničního platebního styku pro firemní klientelu. Během posledních deseti let, kdy banka také prošla očistným konsolidačním programem, se v tomto ústavu udála řada změn, které mají za následek čím dále větší orientaci i na drobnou klientelu. Loňská privatizace tento trend ještě prohlubuje.Velikostí bilanční sumy, která ke konci roku 1998 činila téměř 280 mld. Kč, banka nepatří do žádné kategorie menších ústavů, nýbrž je v pořadí čtvrtým největším peněžním domem v České republice. Stejnou pozici banka zaujímá také výší základního jmění, které činí 5,1 mld. Kč.
Údaje z rozvahy ČSOB ke 31. 12. 1998 (v mil. Kč)
Zákadní jmění |
5 105 |
Hospodářský výsledek (po zdaněn í)* |
3 368 |
Bilanční suma |
279 933 |
Pozn: *) za účetní období dle českých účetních standardů
Zdroj: HN z 19. 1. 2000