Sestavování a schvalování státního rozpočtu je vždy významnou etapou ve vývoji každého státu. V podmínkách relativně stabilizovaného hospodářského vývoje je podstatně snazší překonávat rozdíly různých politických i ekonomických koncepcí než v období recesí a krizí, a navíc krajní nejistoty pokud jde o vývoj okolního světa. Je proto možno schválení rozpočtu ČR na rok 1999 dne 15.
ledna (byť ve třetím čtení) považovat za projev odpovědného přístupu většiny poslanců.
Poznámka: *) z podkladů MF o plnění na účtech ČNB k 31.12.1998, **) z podkladů rozpočtového výboru Parlamentu ČR
Vývoj nedoplatků nejvýzn. příjmových položek státního rozpočtu ČR (v mil. Kč) | ||||||
. | 1995 | 1996 | 1997 | 1998 | ||
1.Q | 2.Q | 3.Q | ||||
Vývoj nedoplatků všech daní, cla a pojistné staré i nové daňové soustavy | 58 209 | 81 735 | 103 187 | 110 158 | 122 538 | 125 779 |
V tom: | ||||||
- vývoj nedoplatků pojistného na soc. zabezpečení | 13 762 | 21 985 | 32 564 | 33 987 | 35 823 | 37 869 |
- vývoj nedoplatků do místních rozpočtů | 4 977 | 7 206 | 9 890 | 10 859 | 13 297 | 12 194 |
- vývoj nedoplatků daní do rozpočtu republiky celkem | 39 470 | 52 544 | 60 733 | 63 311 | 73 418 | 75 716 |
Z toho: | ||||||
- da ň z přidané hodnoty | 15 309 | 21 698 | 26 181 | 27 377 | 28 691 | 30 532 |
- daně spotřební celkem | 4 678 | 6 547 | 8 674 | 7 637 | 8 340 | 10 291 |
- da ň z příjmů fyz. osob - podnikatelů | 2 099 | 3 578 | 5 027 | 5 639 | 7 317 | 6 024 |
- da ň z příjmů právnických osob | 3 761 | 6 187 | 7 179 | 10 846 | 16 468 | 13 971 |
- da ň z převodu nemovitostí | 587 | 1 359 | 2 119 | 2 285 | 2 486 | 2 746 |
- ostat. p říjmy, odvody, pokuty a poplatky | 1 523 | 2 015 | 3 024 | 3 314 | 3 626 | 3 950 |
Struktura příjmů a výdajů státního rozpočtu ČR na rok 1999
se specifikací položek s podílem nad 5%
Zdroj: Ekonom 9/99