Spořitelna a pošta se stále nedohodly na placení SIPO

10.02.2000 | ,
ÚČTY A SPOŘENÍ


perex-img Zdroj: Finance.cz

Budoucnost sporožirových plateb SIPO je stále ve hvězdách. Česká pošta a spořitelna se totiž dosud nedokázaly domluvit, zda jsou při této službě schopny nadále spolupracovat. V případě, že se nedohodnou, bude si muset 1,4 milionu klientů spořitelny od září hledat jinou banku. I v opačné situaci to však znamená pro klienty jednu špatnou zprávu- poplatky za SIPO budou vyšší. Dnes má o platbách jednat vedení obou společností, definitivně se však rozhodne až příští týden. "Náš generální ředitel se vrátí ze zahraničí v pátek, takže záležitost se nevyřeší dříve než po víkendu," řekl mluvčí České pošty Ladislav Vančura. SIPO je pohodlný způsob placení inkasa, v rámci kterého odcházejí majiteli sporožira platby automaticky z účtu- nemusí tedy chodit s každou složenkou zvlášť na přepážku. Spořitelna ovšem před časem poště oznámila, že jí od 1. září přestane poskytovat soubory dat potřebné pro fungování systému. Pošta nato rozeslala 30 tisícům spořitelních klientů upozornění, že si budou muset od podzimu hledat jiný bankovní ústav. "Přes to všechno máme stále zájem na dohodě," říká mluvčí spořitelny Pavel Jiroušek. I pokud by se obě strany domluvily, bude pro lidi SIPO dražší. Spořitelna tuto službu dosud poskytovala zdarma, do budoucna chce poště účtovat za každou platbu jednu korunu. "Tuto částku bychom museli každopádně vybírat od lidí," uvedl Ladislav Vančura. Například Komerční banka si za zavedení SIPO účtuje jednorázově 60 korun a kromě toho ještě dvě až čtyři koruny za každou platbu. Placení přímo na poštovní přepážce by mělo být nadále zdarma.

Zdroj: MF Dnes 26.5. 1999

Autor článku

 

Články ze sekce: ÚČTY A SPOŘENÍ