"Povinné ručení je klíč k zákazníkům," řekl ČTK na Autosalonu v Brně člen představenstva pojišťovny Thomas Münkel. Pojišťovny se tak spoléhají na orientaci klientů i na jiné jejich produkty. Na povinném ručení údajně nemohou podniky vydělat a německý trh zaznamenal loni v tomto segmentu ztrátu čtyř miliard DEM.
Ministerstvo financí podle něj odhaduje udělení licence šesti až deseti pojišťovnám. Škody klientům neznámými pachateli nebo nepojištěnými motoristy má hradit společný garanční fond. Jedinou zemí v Evropě s trpěným monopolem na tento typ pojištění zůstává Slovenská republika.
Dvojí likvidaci škod by měla zabránit zákonná povinnost všech pojišťoven ohlašovat centrálně pojištěné vozy. V případě přechodu klienta k jiné firmě si budou předávat beze zbytku i systém bonus malus. "I začínající řidiči budou platit plnou taxu a o bonusu lze uvažovat až po roce," doplnil Münkel.
Prodejní síť Allianz pojišťovny představuje v tuzemsku 1000 reprezentantů a téměř 3000 dalších prodejců. Firma působí v ČR od roku 1993 a disponuje vlastním kapitálem přes 800 miliónů korun. Loni zvedla z 294.381 na 430.451 celkový počet předepsaných smluv a na pojistném vybrala přes 2,643 miliardy korun.
Německá pojišťovací skupina Allianz AG loni podle květnové zprávy zvýšila čistý zisk o 31,5 procenta na 3,56 miliardy marek. Investice skupina zvýšila na 564,8 miliardy DEM z předloňských 414,4 miliardy DEM. Letos hodlá dokončit převzetí francouzské pojišťovny AFG, kde získala loni podíl 51 procent.
Zdroj: ČTK